تبریز؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های قرآنی با موسسه جامعه‌القران آذربایجان‌شرقی

تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآنی و همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص مباحث قرآنی، بین ادراه کل اوقاف و امور خیریه استان با موسسه جامعه‌القران کریم و اهل‌بیت(ع) آذربایجان‌شرقی به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در این خصوص اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور عمل به فرمایشات مقام‌معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون نفر حافظ و قاری قرآن، انجام شده است.

وی گفت: قبل از این نیز در جهت تحقق بخشیدن به این امر، اداره کل اوقاف و امور خیریه برنامه‌ها و اقدامات زیادی را انجام داده است؛ اما نیاز بود که برای انجام اقدامات موثرتر در این خصوص با موسسات و مراکز دیگر نیز همکاری و تعامل داشته باشد؛ از این‌رو این تفاهم نیز برای اولین بار با موسسه جامعه‌القرآن به همین منظور به امضا رسیده است.

وی افزود: جامعة‌القرآن خود نیز به‌نوعی موقوفه بوده و با اداره اوقاف نیز همکاری‌‍‌هایی از ابتدا دارد؛ به همین جهت ما تلاش کردیم که بحث تربیت قاریان و ترویج فرهنگ قرآنی را از قالب این داره مقداری خارج کرده و با دیگر مراکز و موسسات نیز در این خصوص تعامل داشته باشیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: این همکاری در جهت تربیت و هدایت جوانان به سمت مباحث قرآنی و همچین یادگیری مفاهیم آن و زندگی براساس فرهنگ قرآنی در مقابل هجمه‌های مختلفی که در فضای مجازی و در رسانه‌های غربی به‌منظور منحرف کردن جوانان از راه دین به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌هایی این چنین، تاثیر بسیار خوبی در فرآیند اثر بخشی اقدامات دارد؛ چرا که هر مرکزی با ترکیب داشته‌ها و توانمندی‌های خود را در کنار یکدیگر و نواقص و ضعف‌های موجود را رفع کرده، و بهتر می‌تواند در حوزه‌ی فرهنگ قرآنی عمل کنند.

حجت‌الاسلام مصائبی بیان کرد: اگر اداره‌ای تنها با اتکای به خود و بدون همکاری دیگران در جهت امری اقدام کند نتیجه‌ی آن زیاد اثر بخش نخواهد بود؛ از این رو باید به تفاهم‌ها و تعاملات بین ارگان‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

وی گفت: این تفاهم‌نامه در سال‌جاری علاوه‌بر تربیت حافظان و قاریان قرآنی در جهت نشاط معنوی جوانان در ایام تعطیلات نیز برنامه‌هایی دارد که امید است این تفاهم پایلوتی باشد در جهت اینکه بتوانیم با دیگر موسسات نیز همکاری کرده و کارهای مفیدی در سطح گسترده به منظور حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین حفظ جوانان در مقابل هجمه‌های فرهنگی غرب انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در این تفاهم‌نامه اختیار و امکان فسق قراداد برای طرفین فراهم است، اما تا جایی که امکان داشته باشد این طرح بدون مدت زمان مشخصی، ادامه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند در جامعه تاثیر خوبی داشته باشد؛ چرا که اگر مراکز و ادارات با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند در رسیدن به اهداف نیز بهتر عمل خواهند کرد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.