آیین نکوداشت فردوسی شاعر حماسه سرای ایران در تالار آفاق بهبهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان گفت: سرزمین نیاکان ما ایران اسلامی دارای اندوخته فرهنگی، سرمایه های معنوی و شخصیت های پرافتخارتاریخی، ادبی و هنری است.

علی حاجی زاده با بیان اینکه اگر تمام روزهای سال را به نام هرکدام نامگذاری و نکوداشت برگزار کنیم باز هم کم می آوریم و جوابگو نیستیم و قادر نخواهیم بود قطره ای از دریای بیکران معنویت آن را ارج نهیم، افزود: ایران سرشار از قله های بلند ادبی هچون شیخ اجل سعدی و لسان الغیب حافظ شیرازی، خیام نیشابوری، مولوی و فردوسی طوسی است.

وی با اشاره به اینکه نکوداشت فردوسی نکوداشت ایران و زبان فارسی است و تلاش در جهت گرامیداشت فردوسی کوشش در جهت حفظ فرهنگ وتمدن کهن ایران باستان وباورهای نیاکان است، گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی با اثرگرانسنگ خودهویت کمرنگ شده اجدادی ایران را احیا کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، افزود: شاهنامه تنها یک کتاب شعر نیست بلکه ایران متراکم شده ای در هیات یک حماسه است .

حاجی زاده گفت:فردوسی با روح ایران دوستی و باور شیعی خود چون آموزگاری به ما درس ایثار و فدا شدن در راه آرمان های بلند را می آموزد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.