هیچ میوه‌ای مثل هندوانه شیرین در فصل تابستان نمی‌تواند عطش انسان را برطرف کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین های B6 ،B3 ،B2 ،B1 ،C و A  و کاروتنوئید و لیکوپن است.
 آنتی‌اکسیدان، باعث خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد می‌شود.  
 
رادیکال‌های آزاد، آسیب‌های جدی به بدن می‌زنند و می‌توانند باعث اکسیده شدن کلسترول و حتی گرفتگی رگ‌های خون و در نهایت به حمله قلبی و یا سکته مغزی منجر شوند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در هندوانه خطر بیماری‌های قلبی و همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و اسپاسم را کاهش می‌دهد.  
یک فنجان آب هندوانه می‌تواند علائم استئوارتریت و روماتوئید را از بین ببرد و مصرف مداوم آن به درمان این بیماری‌ها کمک کند.
 
 پژوهشگران زیادی، روی لیکوپن موجود در هندوانه، تحقیق کرده و اعتقاد دارند این ماده خاصیت ضدسرطانی دارد. در مقایسه با انواع مواد غذایی که تأثیر آنها روی حیوانات مورد مطالعه قرار می‌گیرد، تأثیر لیکوپن موجود در هندوانه، بارها و بارها بر روی انسان آزمایش و اثبات شده است که این ماده از رشد سلول‌های سرطانی، به‌خصوص سرطان سینه، پروستات، آندومتر، ریه و روده بزرگ جلوگیری می‌کند.
 
خوردن آب هندوانه، باکتری‌های کلیه و مثانه را دفع می‌کند. مغز سفید رنگی که میان پوست سبز هندوانه و گوشت قرمز رنگ آن قرار دارد، سرشار از مواد معادنی و کلروفیل است.  
هندوانه، بدن را از مواد زائد سمی پاک می‌کند و مواد معدنی آن به راحتی جذب بدن می‌شوند. آنتی‌اکسیدان موجود در آن با از بین بردن مواد سمی بدن، حملات آسم را کاهش می‌دهد و در بهبود این بیماری مؤثر است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.