طبقه‌بندی اشیاء تاریخی و تهیه شناسنامه عمومی از جمله کارهایی است که برای ساماندهی این آثار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: بیش از 830 قلم شیء تاریخی در موزه شاهرود نگهداری می‌شود که تاکنون افزون بر 700 قلم از این اشیاء تاریخی ساماندهی نرم‌افزاری شدند.
حمیدرضا حسنی از تهیه تصاویر دیجیتالی برای این اشیاء خبر داد و افزود: طبقه‌بندی اشیاء تاریخی و تهیه شناسنامه عمومی برای این آثار، بازنویسی شناسنامه قدیمی و عمومی این اشیاء ، ثبت اطلاعات به نرم افزار اموال "جام"، طبقه‌بندی آثار و غیره از جمله اقداماتی است که در این موزه انجام شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه موزه شاهرود دارای دو بخش باستان‌شناسی و مردم‌شناسی است افزود علاوه بر این 830 قلم شیء تاریخی، بیش از 120 نسخه خطی و کتاب قدیمی ارزشمند در این موزه نگهداری می‌شود.
وی با بیان اینکه امکان بازدید علاقه‌مندان از موزه همه‌ روزه فراهم است اظهار داشت: ساختمان موزه شاهرود نیز که در فهرست آثار ملی ثبت شده از آثار مربوط به دوران اول پهلوی است.
حسنی با بیان اینکه موزه شاهرود از غنای خوبی برخوردار است تصریح کرد: قدیمی‌ترین اشیای تاریخی این موزه بیش از هشت هزار سال قدمت دارد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود تصریح کرد: قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در این موزه از ابزار سنگی و استخوانی است که در کاوش‌های باستان‌شناسی در تپه سنگ چخماق بسطام به دست آمده است.
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار