حذف روادید و تسهیل ورود تروریست‌ها از ترکیه به اروپا

رئیس اتحادیه کهنه سربازان واحد ضد تروریستی آلفای روسیه اعلام کرد حذف روادید به ورود تروریست‌ها از ترکیه به اروپا کمک می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "سرگئی گونچاروف،" (Sergey Goncharov)، رئیس اتحادیه کهنه سربازان واحد ضد تروریستی آلفای روسیه روز دوشنبه اعلام کرد برنامه سفرهای بدون روادید ممکن است به عامل بالقوه ای برای تروریست ها جهت ورود به اروپا از طریق ترکیه تبدیل شود.

اظهارات گونچاروف در حالی مطرح شد که کمیسیون اروپا به ترکیه پیشنهاد داد اتباع این کشور می توانند در چارچوب توافق اتحادیه اروپا و آنکارا که ترکیه را موظف می کند از ورود آوارگان به خاک اروپا جلوگیری کند و در عوض این اتحادیه به روند درخواست ترکیه شتاب می دهد، بدون اخذ روادید وارد منطقه شنگن شوند.

به گفته گونچاروف، با توجه به تعداد زیادی از افراد بیکار با گرایش های ستیزه جویی که در ترکیه جمع شده اند، برنامه بدون روادید به ناچار مشکلاتی را برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد.

وی گفت :«با توجه به حملات تروریست ها در پاریس و بروکسل طی اوایل امسال (2016 میلادی)، آژانس های اطلاعاتی اروپا نمی توانند موج ورود تعداد زیادی از افرادی را که از مرز عبور می کنند، کنترل کنند.»

پیش از این ولادیمیر آواتکوف (Vladimir Avatkov)، کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه نیز مسئله تداوم فشار آنکارا بر اتحادیه اروپا به منظور دادن امتیاز در توافق بر سر آوارگان میان اتحادیه اروپا و ترکیه را تایید کرده بود.

آواتکوف خاطرنشان کرد ترکیه پیش از این نیز با استفاده از سرویس های ویژه منطقه ای دیگرکشورهای عربی جهت صدور روادید جعلی سوریه برای فشار بر اتحادیه اروپا استفاده کرده بود.

آواتکوف افزود: «در هرحال، خلاص شدن از افرادی که در فهرست تحت تعقیب قرار دارند، بسیار راحت خواهد بود و کافی است که به این افراد تابعیت داده شود.»

ولادیمیر آواتکوف همچنین تاکید کرد :«همه مهاجران غیرقانونی که در حال بازگشت از اروپا هستند، از حامیان قدردان اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) خواهند بود و آنها دوباره می توانند به اروپا بروند اما این بار با روادید ترکیه و در نتیجه مشکلات اروپا نیز بیشتر خواهد شد.»

در همین حال، کمیسیون اروپایی در گزارشی هشدار داد لغو روادید برای ترکیه به عنوان بخشی از این توافق ممکن است احتمال حملات تروریستی در اتحادیه اروپا را افزایش دهد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار