استاندار سمنان خواستار همکاری همه دستگاه های ذیربط برای احیا باغ راه های سمنان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ صبح امروز استاندار سمنان به همراه فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، ریئس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان،شهردار سمنان و مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی از باغ راه میان محله زاوغان (تور آب) بازدید و ازنزدیک در جریان روند و چگونگی اجرایی شدن این پروژه قرار گرفت.

استاندار سمنان با اشاره به باغ راه های زیبا سمنان گفت: این مسیر ، مسیرحقی بوده که بزرگان ما آن را ایجاد کرده  و در قدیم رفته اند و باید اذعان کنیم که آنها  از بهره هوشی  بالایی برخوردار بوده و کارها را با خرد جمعی و روش های علمی انجام دادند و در تقسیم آب که در این شهر کویری حکم طلا را دارد نیز عدالت محور بودند و تقسیم آب را به صورت کاملا علمی و دانش محور انجام دادند. 

محمد رضا خباز افزود:وظیفه ملی و اجتماعی ماست که در احیا  و باز زنده سازی این مسیر باغ راهی کمک کنیم و این کار را به صورت کارشناسی شده و با شیوه های عالمانه انجام می دهیم.
وی خواستار تشکیل گروه پنج نفره ای متشکل معاون عمرانی استاندار، فرماندار سمنان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، شهردار سمنان، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان شد تا با برگزاری نشست های مشترک هر چه زودتر این پروژه را به مرحله عملیاتی برسانند.

استاندار سمنان با بیان این که انجام این مهم با همدلی و همراهی همه دستگاه های ذیربط امکان پذیر است گفت: به سخن پراکنی ها و حاشیه ها توجهی نداشته باشد و کار را به صورت علمی و منطقی دنبال کنید.

خباز با اشاره به توجه ویژه دولت به ساخت و ساز اظهار داشت: دولت تسهیلات خوبی برای احیا بافت فرسوده و رونق ساخت و ساز ارائه می دهد و رونق ساخت و ساز اشتغالزایی در کشور را در بردارد.

فرماندار سمنان هم در پایان این پیاده روی سه ساعته گفت: اطلاع رسانی در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری شهر سمنان به خوبی انجام نشده و مردم استان و کشور هم اطلاعات خوبی در این زمینه ندارند.

عباس دانایی اظهار داشت: باید اطلاعات گردشگری سمنان را به زبان های مختلف در سایت های مختلف درج کنیم تا گردشگران خارجی را نیز ترغیب به دیدن از شهرمان کنیم.

وی با اشاره به موقعیت های بکر تاریخی و طبیعی در سمنان خاطر نشان کردما هنوز از ایندموقعیت ها برای رونق اقتصادی و اجتماعی سمنان بهره خوبی نبرده ایم.

دانایی وجود آب پخش کن و سیستم سنتی آب را یکی از جاذبه های گردشگری شهر سمنان نامید که می تواند گردشگران خارجی زیادی را به این شهر جذب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان هم گفت: مرحله نخست طرح احیاء باغ‌راه میان‌محله تا هفته دولت امسال به ببهر برداری می رسد.

علی همتی افزود: کف سازی و جداره سازی این باغ راه ها آغاز شده و پیشرفت خوبی هم داشته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان هم گفت:  نظام محله بندی در شهر تاریخی سمنان بر اساس شیوه توزیع آب ذخیره شده در استخرهای بالا دست هر محله با قدمت بیش از یک هزار سال شکل گرفته و از غرب به شرق با عنوان زاوقان، کوشمغان، کدیور،لتیبار، ناسار و اسفنجان ،شاهجوی می باشد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.