استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت رفع مشکلات و معضلات موجود آبشار یاسوج به ویژه مشکل روشنایی در ورودی این منطقه تفریحی و گردشگری تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید موسی خادمی در بازدید سرزده از منطقه تفریحی آبشار یاسوج عمده ترین مشکل را مربوط به نبود روشنایی کافی در مسیر سه کیلومتری از بقعه متبرکه امام زاده عبدالله (ع) تا آبشار اعلام کرد.
وی بیان کرد: اقدام های خوبی در راستای روشنایی بویژه تعویض شبکه سیمی به کابل در طول مسیر این منطقه تفرجگاهی در یک سال گذشته تاکنون انجام شده است اما کافی نیست و تا حدودی رنجش خاطر و نارضایتی گردشگران و میهمانان را به دنبال داشته است.
خادمی اظهار کرد: وجود مناظر بکر و طبیعی، طراوت باغ ها و گلهای معطر اطراف آبشار، آب وهوای مناسب و نزدیکی به شهر آبشار یاسوج را به یکی از جاذبه های منحصر به فرد در استان کهگیلویه وبویراحمد تبدبل کرده است.
وی یکی از عوامل اساسی در رونق یافتن مناطق گردشگری در استان از جمله مناظر بکر و طبیعی یاسوج را ورود و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: البته ایجاد زیرساخت ها بر عهده دستگاه هیا متولی و دولت است.
وجود گره های ترافیکی به ویژه در ورودی آبشار، کمبود نیرو و افراد راهنما در طول مسیر، نبود پارکینگ مناسب، نامنظم بودن برخی مغازه ها، نبود کمپینگ های مناسب اقامتی و بهداشت همچنان از مهمترین و عمده ترین معضلات و مشکلات موجود در این منطقه تفریحی و گردشگری است که ضرورت ساماندهی و رفع سریع آنها بیش از گذشته ضروری است.
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکید کرد: بخش عمده ای از کار در قالب تعویض شبکه برای افزایش میزان پایداری و کاهش نوسانات برق در طول مسیر انجام شده است.
داوود راهزادی گفت: در یک سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.
وی از شروع فاز دوم روشنایی مسیر ورودی ابشار یاسوج در آینده ای نزدیک خبر داد وگفت: برای تکمیل و رفع مشکل روشنایی کامل مسیر سه کیلومتری آبشار یاسوج اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی اظهار کرد: با توجه به تعامل و هماهنگی شهرداری یاسوج و دستور و اهتمام ویژه استاندار رفع این مشکل از اولویت ها و برنامه های جدی شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان بویراحمد است.
آبشار یاسوج در فاصله سه کیلومتری شمال شهر یاسوج واقع شده و از نیمه دوم اسفند تا اواخر مهرماه هر سال فصل مناسبی برای تفریح و پذیرایی گردشگران در این منطقه بکر و تفریحی است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.