اولین فتوکاپ استانی با عنوان "قاب جوانی " به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و آغاز هفته جوان در همدان رونمایی شد.

رونمایی از اولین فتوکاپ استانی با عنوان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر سازمان هنری سیمرغ از رونمایی از اولین فتوکاپ با عنوان "قاب جوانی" به مناسبت هفته جوان خبر داد و افزود :اولین فتوکاپ با مشارکت اداره کل ورزش وجوانان استان همدان توسط دپارتمان عکس سازمان هنری سیمرغ با هدف توجه بیش از پیش به مسائل مربوط به جوانان در حوزه های مختلف در حال برگزاری است.

مهدی شریفی در ادامه گفت:در طول تاریخ ، هنـر به عنوان موثر ترین و رساترین وسیله در انتقال فرهنگ و اندیشه بوده و از آن در پذیرش عقاید و خواست های یک ملت بر ملتهای دیگر استفاده شده است. حضورگسترده جوانان در تمامی عرصه ها خصوصا فرهنگی و هنری باعث می گردد تا با ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل بومی بسترهای مناسب را جهت رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزشهای اسلامی و اجتماعی ایجاد کند.

وی گفت: هداف این رویداد هنری، تبیین نقش هنرعکاسی در فرهنگ سازی واحياي هنجار های اجتماعی جوانان -پرداختن به موضوع جوانان و ورزش از دیدگاه تولیدات هنری -ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت های هنری- شناسایی هنرمندان فعال و توانا و ارتقا ارتباط میان عکاسان در سراسر استان عنوان شده است.

شریفی تصریح کرد: این رویداد در 5بخش موضوعی : 1. جوان و آسیبهای اجتماعی و اعتیاد /2.جوان و اوقات فراغت /3.جوان و ورزش /4.جوان و ازدواج 5. جوان و فضای مجازی برگزار می شود که جوایز در هر بخش نفر اول : دیپلم افتخار ، فتوکاپ جشنواره ، جایزه نقدی /نفر دوم : لوح افتخار ، تندیس جشنواره ، جایزه نقدی /نفر سوم : لوح افتخار ، تندیس جشنواره ، جایزه نقدی /تقدیری: لوح تقدیر ، تندیس جشنواره، جایزه نقدی می باشد.

مدیر سازمان هنری سیمرغ افزود: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا 20 تیرماه به دبیرخانه فتوکاپ و یا پست الکترونیک Simorqpix@hotmail.comارسال کنند ، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر کانال شبکه تلگرامی به آدرس @Simorq_picو شماره 09189123556 در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

دبیر فتوکاپ "قاب جوانی" گفت:سازمان هنری سیمرغ از بدو تاسیس با توجه به خلا های موجود در حوزه های متعدد هنری اقدام به ایجاد بخشهای مختلف همزمان با پیشرفت و پیگیری امور کرده است که دپارتمان داوری با حضور داوران ملی و منطقه ای و اساتید دانشگاه هنر در کنار 5 دپارتمان دیگر از این جمله است که صد البته داوری آثار ارسالی در فتوکاپ با اعضای این دپارتمان همچون استاد عباس عربزاده و تنی چند خواهد بود.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار