همزمان با میلاد امام عصر(عج) در استان مراسم احیاء مهدوی در مساجد برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مراسم بزرگ احیاء مهدوی به همت فعالان کانون‌ها در برخی مساجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

هاشم شیرازیان اظهار داشت: این مراسم همراه با جشن نیمه شعبان، شنبه‌شب و در نخستین روز از ماه خرداد سال جاری در مساجد برگزار می‌شود و تا سحر و اقامه نماز صبح ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری مراسم اقامه نماز، قرائت ادعیه توصیه‌شده همچون دعای فرج، زیارت عاشورا و...، توزیع یک هزار مجموعه صوتی و آواها و نواها با مضمون و اشعار مهدوی و در مدح ولیعصر(عج)، برگزاری مسابقه فرهنگی، دعوت از سخنران ویژه با موضوع مهدویت مولودی‌خوانی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی مهدوی ازجمله پوستر و کتاب و نرم‌افزارهای فرهنگی ازجمله برنامه‌های این مراسم نام برد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: برگزاری کارگاه تخصصی مهدویت، برپایی خیمه‌های مهدوی از دیگر برنامه‌های ویژه نیمه شعبان است.

شیرازیان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، اجرای طرح نورعلی نور طرح ختم قرآن کریم، پخت آش نذری پنج تنی در منطقه ملکش بجنورد به همت فعالان کانون‌های مساجد و برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های معرفتی با موضوع مهدویت و برگزاری کارگاه آموزشی «خانواده اسلامی» در مناطق محروم ویژه اجتماعی و نیز مناطق روستایی از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.