استاندار خراسان رضوی گفت : خراسان رصوی در بخش های زیربنایی آماده همکاری با استان بصره است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی علی رضا رشیدیان در دیدار با رئیس مجلس محلی استان بصره در کشور عراق با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه ی خدمات فنی و مهندسی و وجود نیروهای متخصص، توانمند و تحصیل کرده، افزود: تهیه طرح های تفصیلی بصره و بهسازی و عمران فضاهای شهری از دیگر مواردی است که خراسان رضوی با دارا بودن امکانات و تجربیات لازم، توان ارائه ی خدمات را دارد.

وی گفت: با اتصال راه آهن مشهد به بصره و از آنجا به کشورهای آسیای میانه شرایط برای توسعه ی مبادلات تجاری طرفین بیش از پیش فراهم می شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی با توجه به وجود بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و مراکز درمانی مجهز و همچنین مراکز آموزش عالی قوی دارای توانمندی بالایی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش است، تصریح کرد: می توان با فراهم کردن شرایط حضور بیماران و دانشجویان به توسعه توریسم درمانی و تعاملات آموزشی کمک کرد.

وی از اعضا مجلس استان بصره برای حضور در مشهد مقدس و بازدید از امکانات موجود دعوت به عمل کرد.

استاندار خراسان رضوی برپایی نمایشگاه توانمندی های خراسان رضوی در بصره با گذشت تنها سه ماه از سفر استاندار بصره به مشهد را نشان از وجود علاقمندی طرفین برای ارتقای مناسبات در حوزه های مختلف دانست و گفت: در این نمایشگاه 80 شرکت و واحد تولیدی توانمند برای معرفی محصولات خود با هدف افزایش روابط اقتصادی شرکت کرده اند.

رئیس مجلس محلی استان بصره در کشور عراق نیز در این دیدار، با اشاره به مشترکات فرهنگی دو استان بر لزوم استفاده از تجربیات موفق خراسان رضوی تاکید کرد.

صباح حسن البزونی، خواستار افزایش روابط طرفین در حوزه های اقتصادی شد و ابراز امیدواری کرد: برپایی نمایشگاه هایی با رویکرد اقتصادی و تجاری تداوم یابد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.