هماهنگ کننده اداره به اصطلاح ضد تروریسم وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، مقابله با آنچه را که وی شبکه‌های تروریستی وابسته به ایران نامید یکی از اولویت های این اداره دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "جاستین آسپیرل،" هماهنگ کننده اداره ضد تروریستم وزارت امور خارجه آمریکا، در بخشی از سخنان خود در جلسه استماع کمیته فرعی مبارزه با تروریسم در مجلس نمایندگان این کشور مقابله با شبکه های تروریستی وابسته به ایران را یکی از اولویت های این اداره دانست و مدعی شد در حالی که برای اجرایی شدن طرح جامع اقدام مشترک (برجام ) تلاش می کنیم تا از دستیابی ایران به بمب های اتمی جلوگیری شود آمریکا همزمان برای متوقف کردن حمایت های ایران از تروریسم هم تلاش کرده است. 

این مقام آمریکایی در ادامه ادعایش افزود همان طور که در گزارش آینده درباره تروریسم هم اعلام خواهد شد ایران به حمایت خود از تروریسم از طریق سپاه قدس و حزب الله لبنان ادامه می دهد. ایران همچنین به تلاش های خود برای عمق بخشیدن به حضور خود در تنش ها و درگیری های عراق و سوریه ادامه می دهد. 

وی گفت اداره مقابله با تروریسم وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا با فعالیتهایی در سطح بین المللی تلاش کرده است با فعالیتهای غیرقانونی ایران و اقدامات و تحرکات گروه های وابسته به آن مانند حزب الله لبنان برای ایجاد بی ثباتی درمنطقه مقابله کند. ما از طریق همکاری نزدیک با همکاران مان در وزارت دادگستری، متخصصان تحریم در سراسر اروپای شرقی و خاورمیانه و جنوب شرق آسیا راهبردهایی را مشخص کرده ایم و با تحرکات غیرقانونی حزب الله مقابله کرده‌ایم. ما با همکاری سرویس پلیس اروپا، نیرویی ویژه را برای مقابله با تحرکات حزب الله تشکیل داده ایم. ما همچنین به شکلی فعال با شورای همکاری خلیج (فارس) درباره گروه های وابسته به ایران به تبادل اطلاعات می پردازیم و همکاری می کنیم.

آسپیرل در بخش دیگری از سخنرانی خود مدعی شد فعالیت اداره مقابله با تروریسم و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز از طریق تلاشهای دیپلماتیک و تأمین منابع مالی برای پیشبرد اولویت آمریکا در بخش مقابله با تروریسم ضروری هستند.

وی گفت فعالیت های اداره مقابله با تروریسم باعث شده است توانایی بازیگران مدنی و دولتی و غیردولتی در مقابله با تروریسم تقویت شود و امنیت آمریکا در سال های آینده تقویت خواهد شد. جامعه جهانی در مقابله با تروریسم موفقیتهایی داشته است همزمان ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا هم در برابر داعش ضربات سنگینی به آن وارد کرده و توانسته است پیشروی های این گروه را کاهش دهد. همچنین دسترسی این گروه را به منابع مالی و جنگجویان خارجی کاهش داده است. در حالی که ما با چالش بازگشت تروریست های خارجی از عراق و سوریه مواجه هستیم آمریکا و همپیمانان آن با چالش های جدی جدیدی مواجه هستند و خطر استفاده گروه های تروریستی از حرکت های کوچ کننده و مهاجر تشدید می شود.

وی افزود در چارچوب راهبرد کلی ما باید تلاش کنیم که از گسترش افراط گرایی خشونت آمیز در جهان جلوگیری کنیم تا از رادیکالیزه شدن جوامع و گروه ها و جذب افراد به ویژه جوانان به گروه های افراطی و خشونت طلب جلوگیری کنیم. 
آسپیرال مدعی شد ما تلاش می کنیم از ابزارها و امکانات اداره مقابله با تروریسم برای پیشبرد اولویتهای دولت در جنگ ضد تروریسم استفاده کنیم در این چارچوب مقابله با گروه داعش، تداوم و تشدید فشارها بر القاعده و گروه های وابسته به آن و مقابله با شبکه های تروریستی وابسته به ایران مانند حزب الله لبنان بخشی از اولویت های ما هستند. 

این مقام آمریکایی تصریح کرد ما همچنین تلاش می کنیم که توانایی ها و امکانات خود را در مناطق مهم تقویت کنیم. مقابله با افراطی گرایی و جذب افراد به تروریسم خشونت طلب، مقابله با تحرکات تروریست ها و ممانعت از تردد آنها و جلوگیری از حملات تروریستی ضد اهداف نرم بخش دیگری از اولویت های ما هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
همیشه به ایران اتهام حمایت از تروریسم و تلاش برای نامنی منطقه و افراط گرایی میرنند و اینکه ایران برای امنیت جهانی خطرناک است. همیشه بدون مدرک و سند و فقط اتهام و حرف . بعد ایران با تاریخ و فرهنگ کهن و بیش از هفت و بیشتر هزار سال قدمت و صدها برابر بیشتر از تشکیل امریکا . هزار سال ایران خطری نداشت حالا چی شده که از زمان به وجود امدن امریکا که دویست و خرده ای سال و اسرائیل که به صد سال نمیرسه ایران خطرناک هست و اونم ن از زمان تشکیل امریکا بلکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیگه خطرناک هست برا جهان. . حالا تا باید نشست و گذاشت و شاهد این بود که از اسم و خطر ایران امریکا و غرب برای رسیدن به ااهداف خودشان استفاده کرده و جلوگیری از شناخت و ارتباط ایران در دنیا بشن. چرا باید اجازه داد که با دروغ و اتهام زدن در مورد ایران و حمایت تروریسم چهره ایران را برعکس و با استفاده از همین سناریو هم فشار به ایران و بخصوص مردم با تحریم .و نابودی اسلام و مسلمان با به راه انداختن ائتلاف کشور های ضد تروریسم از ی طرف و به راه انداختن و تشکیل گروه های مزدور و نیابتی به عنوان داعش و معارض و وارد کردن به کشورهای مسلمان مثل سوریه و عراق ،لبنان،یمن .و به بهانه نابودی و امنیت مردم جهان وارد منطقه شده و با همکاری حامیان خوذ دنبال اهداف خودشان هستن. در حقیقت برای امنیت اسرائیل و در کنترل داشتن نقت و فروش تسلیحات نظامی. در اصل این صهیونیسم ها هستن که این نقشه و سناریو رو در دست دارن و الان امریکا ،وفرانسه بخصوص تمام افراد و مقام های مهم در دست یهودیان و المان و انگلیس و نفوذ کشورهای عربی خلیج فارس .. در کل چرا ما و تمام مقامات و مسئولین یک کار اساس ی و انجام تبلیغات و نشاندن ایران و اهداف الهی و نشان دادن تمام جنایات و همکاری این کشور ها با داعش و کمک و حمایت انها. افکار مردم جهان عوض و تغییر نمی دهیم. دشمنان این خاک و دین اسلام دارن با تبلیغات و ترساندن و بمب گذاری در اروپا تمام دید و نگاه مردم عوض میکنند تا جای که از کلمه الله و اسلام و .... انقد میترسند که باعث عکسالعمل سریع و خبر کردن پلیس ، و تروریسم دانستن اون فرد هست. امیدواری فکر باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با برجام نمیشه این مشکل رو حل کرد؟؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سران آمریکا بعد از برجام گستاخ شدند، باید با تمام قدرت در مقابل زیاده خواهی آنان ایستاد.
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ملت ایران شعارمرگ برآمریکارافراموش نکنیدآمریکادشمن قسم خوردتان است مرگ برآمریکا انگلیس اسرائیل ومزدورانش
آخرین اخبار