مانوئل والس: نگران امنیت اسرائیل هستیم/ هیچ کس نمی تواند درباره موجودیت اسرائیل تردید کند!

نخست وزیر فرانسه در اظهاراتی از کشورهای عربی خواست رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه  که شنبه برای پیشبرد ابتکار فرانسه درباره برگزاری اجلاس صلح غرب آسیا عازم فلسطین اشغالی می شود، در مصاحبه اختصاصی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت پاریس نگران امنیت اسرائیل است.

وی، که یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی در میان سران اروپا به شمار می رود، گفت، ابتکار فرانسه با هدف جلوگیری از بروز جنگ و خشونت های جدید بین اسرائیل و فلسطینی ها طراحی شده است. وی گفت، «ما فکر می کنیم وضع موجود به ضرر اسرائیل و فلسطینی هاست.»

نخست وزیر فرانسه از کشورهای عربی خواست رژیم صهیونسیتی را به رسمیت بشناسند و روند صلح را در منطقه تقویت کنند. وی افزود: «به رسمیت شناختن اسرائیل در چند کشور برای کمک به پیشبرد روند صلح و ترغیب اسرائیلی ها در این روند از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. هیچ کسی حتی برای یک لحظه نمی تواند درباره موجودیت و امنیت اسرائیل تردید کند. هر کسی در هر حدی که برایش مقدور است، باید در این روند مشارکت کند.»

والس تاکید کرد در دیدار با سران تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، خواستار توقف «اقدامات تحریک آمیز و خشونت آمیز فلسطینی ها» خواهد شد.

وی همچینن درباره حمایت فرانسه از تصمیم سازمان علمی، فرهنگی، آموزشی ملل متحد (یونسکو) درباره وضع بیت المقدس - تصمیمی که بر اساس آن هر گونه ارتباط صهونیست ها با این شهر مقدس رد شده است- ابراز تاسف کرد و گفت، بین مبارزه اروپا و فرانسه با تروریسم اسلامگرایانه و اوضاع اسرائیل ارتباط وجود دارد.

نخست وزیر فرانسه، که رهبر حزب راست گرای سوسیالیست فرانسه است و یکی از جانشینان احتمالی اولاند محسوب می شود، بر مخالفت کلی کشورش با جنبش «بایکوت، سلب سرمایه گذاری و تحریم» رژیم صهیونیستی تاکید کرد و راه اندازی این جنبش را با یهودستیزی مرتبط دانست.

 والس، که همسرش یهودی است، خشونت احزاب راست و چپ افراطی را در کشورش و اروپا ضد یهودیان به شدت محکوم می کند. با وجود این، وی هنگام بحث درباره مسائل مربوط به مسلمانان با احتیاط سخن می گوید.

وی در ادامه درباره یهودیان فرانسه گفت: «فرانسه بدون یهودیانش فرانسه نیست. تصمیم (یهودیان) برای مهاجرت به اسرائیل، تصمیمی فردی یا خانوادگی است که با در نظر گرفتن بسیاری از ملاحظات اتخاذ می شود، و من به این تصمیم احترام می گذارم. اما اینکه از یهودیان فرانسه درخواست می شود به علت نداشتن امنیت در این کشور به اسرائیل بروند، مسئله دیگری است. ما تلاش قاطعانه می کنیم امنیت آنان را تضمین و با هر گونه نژادپرستی درباره آنها مبارزه کنیم. یهودیان فرانسه به این کشور نیاز دارند، و فرانسه نیز نیازمند شهروندان یهودی خود است. من از اسرائیلی ها می خواهم تاریخ کشور ما را در نظر گیرند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
واقعا الان سیاست های فرانسه و وضع اقتصادی وبیکاری فرانسویها و ضرر شرکت های مثل پژو که باعث فروش سیزده درصدی به چین شد. له بخاطر این هست بیشتر مقامات و مجلس و دادگا های فرانسه همگی یهودی هستن و حتی بیشتر نمایندگان . و این باعث شده که موضوع اسرائیل اولویت به خود فرانسه و مردم ش هست. در مذاکرات هسته ای بیشترین مخالفت فرانسه داشت برای چی برای حمایت از اسرائیل و چرا فرانسه مورد حمله قرار گرفت برای اینکه مثل امریکا الان اختیار ف فرانسه دست یهودیان هست و مثل یازده سپتامبر و بهانه برای اوردن جنک به خاورمیانه و تلاش برای نابودی محور مقاومت و مسلمان. الانم مردم فرانسه مخالف شرکت در جنگ سوریه بودنند که فرانسه تصمیم برگشت داشت که بمب گذاری و انفجار و ترساندن مردم و در نتیجه موافقت مردم. الان با ی برنامه و کار کردن و اوردن مدرک و نشاندن به مردم فرانسه و آگاه کردن مردم که ناراضی هستن قشر مردم پایین . واقعا تنفر و نفرت نسبت به یهودیان اسرائیل پیدا میکنند.
آخرین اخبار