نماينده وزارت خارجه در استان زنجان با اشاره به سهم نا چیز مبادلات تجاری زنجان و ترکیه برضرورت توسعه حجم مبادلات تجاری با این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده وزارت خارجه در استان زنجان با بیان اینکه زنجان در روابط ايران و تركيه مظلوم واقع شده است افزود: يكي از عوامل اين مظلوميت نبود دفتر وزارت خارجه بود كه امروز مرتفع شده است.

نظری ابراز امیدواری کرد: اميدواريم با آغاز به كار دفتر وزارت خارجه در زنجان زمينه توسعه استان زنجان فراهم شود.

نماينده وزارت خارجه در استان زنجان با بیان اینکه روابط سياسي ايران و تركيه در حد مطلوب قرار دارد اما روابط تجاري بايد ارتقا يابد، گفت: شرايط برای گسترش روابط آماده است.

وی با بیان اینکه مسئولان دو كشور تصميم گرفته‌اند تا مبادلات تجاري خود را به 30 ميليارد دلار افزايش دهند، ادامه داد: زنجان بايد سهم خود را از اين مبادلات تجاری بگيرد.

نظری با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفيت بالايی دارد، گفت: ليست پروژه‌های سرمايه گذاری استان در اختيار سركنسول تركيه در تبريز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمينه پتروشيمی و گردشگری آمادگی سرمايه‌گذاری وجود دارد، گفت: انرژی ارزان ما، تكنولوژی بالايی تركيه در برخی زمينه‌ها و جوانان با سواد كشورمان می‌تواند زمينه مناسبی باشد و اين مسئله حتی می ‌تواند سبب اجرای پروژه‌های مشترك در ساير كشورها را فراهم كند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: توسعه ، تجاری ، زنجان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.