اهواز؛

خریداری 35 هزار تن گندم از کشاورزان گتوند

مدیر تعاون روستایی گتوند از خریداری 35 هزار تن محصول گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد حفیظی گفت: محصول گندم خریداری شده از کشاورزان گتوند از 2 نوع معمولی و دروم می باشد که به مراکز خرید تحویل شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول گندم در گتوند به میزان 23 هزار هکتار به صورت آبی و دیم بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از 36 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

حفیظی اظهار داشت: با توجه به بارندگی مناسب در سال زراعی جاری و آب و هوای مناسب کیفیت محصول گندم مطلوب بوده و شاهد عملکرد خوبی از مزارع شهرستان هستیم، بطوری که نسبت به پارسال تا امروز 59 درصد افزایش خرید داشته ایم.

مدیر تعاونی روستایی شهرستان گتوند افزود: با برنامه ریزی انجام شده در این شهرستان 3 مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی در شهر گتوند، شمشاد جنت مکان و مرکز خرید عقیلی در روستای بدیل فعال هستند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت شبانه روزی مراکز خرید گندم در این شهرستان بیان داشت: خرید محصول گندم دیم به پایان رسیده و خرید گندم آبی ادامه دارد.

حفیظی خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده به استان یزد و همچنین سیلوی مکانیزه و بتنی کارخانه آرد شوشتر ارسال می شود.

مدیر تعاونی روستایی شهرستان گتوند اذعان داشت: گندم معمولی شامل آتیلا، وریناک، کریم، چمران2 و گندم دروم شامل دروم و d79 می باشد.

براساس نرخ تعیین شده از سوی دولت گندم معمولی هر کیلوگرم 12 هزار و 700 ریال و گندم دروم نیز هر کیلوگرم 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

خرید تضمینی گندم از نیمه فروردین ماه در شهرستان گتوند آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های کشاورزی استان خوزستان به شمار می آید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.