پس از انتصاب وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی، موج اعتراضات سرزمین های اشغالی را فرا گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز، صدها نفر از ساکنان تل آویو در اعتراض به انتصاب آویگدور لیبرمن به سمت وزیر جنگ این رژیم تظاهرات کردند.

بر این اساس، در این تظاهرات که شامگاه شنبه در میدان «هابیما» تل آویو برگزار شد معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «لیبرمن فاشیست است» و «لیبرمن نژادپرست است».

آنها همچنین شعارهایی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سر دادند و خواستار عزل وی شدند.

یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات نیز انتصاب لیبرمن، رهبر حزب راست گرای افراطی بیتونا را به سمت وزیر امور نظامی اسرائیل، «فاجعه» خواند.

وی گفت: «هیچ آینده و چشم اندازی وجود ندارد. این دولت یک فاجعه است.»

تظاهرات در تل آویو در اعتراض به انتصاب لیبرمن/ایهود باراک: اسراییل به بذرهای فاشیسم آلوده است

انتصاب لیبرمن واکنش شدید برخی از سیاستمداران برجسته اسرائیلی را نیز به همراه داشته است.

ایهود باراک، نخست وزیر سابق سرزمین های اشغالی شامگاه جمعه در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت این رژیم به «بذرهای فاشیسم» آلوده شده است.

باراک افزود: «آنچه اتفاق افتاده تصاحب خصمانه دولت اسرائیل توسط عناصر خطرناک است و این فقط آغاز (ماجرا) است.لازم است این کابینه (اسرائیل) کنار گذاشته شود... هیچ رهبر مهمی در جهان باقی نمانده که تل آویو را باور داشته باشد.»

تظاهرات در تل آویو در اعتراض به انتصاب لیبرمن/ایهود باراک: اسراییل به بذرهای فاشیسم آلوده است

تامار زاندبرگ، نماینده کنست، لیبرمن را فردی «فاسد و نژادپرست» خواند و افزود این سیاستمدار راست گرای صهیونیست هیچ علامتی دال بر توانایی خود برای در اختیار گرفتن سمت وزارت امور نظامی نشان نداده است.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنج شنبه گزارش دادند لیبرمن پیشنهاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تصدی پست وزارت امور نظامی را پذیرفته است.

لیبرمن که تاکنون دو دوره سمت وزیر خارجه کابینه نتانیاهو را بر عهده داشته قرار است جای موشه یعلون را بگیرد.

به گزارش المیادین، یعلون در توضیح علت استعفایش، ضمن انتقاد از نتانیاهو و سیاست‌های حزب لیکود گفته بود: «عناصر تندرو، دولت و حزب لیکود را قبضه کرده‌اند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار