در یادداشتی در روزنامه سان؛

کامرون: خروج از اتحادیه اروپا بر اقتصاد و موقعیت دیپلماتیکمان تأثیر منفی می‌گذارد

نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد خروج این کشور از اتحادیه اروپا پیامدهایی برای اقتصادش به دنبال دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در یاداشتی در روزنامه سان به رای دهندگان همه پرسی 23 ژوئن هشدار داد اگر لندن تصمیم بگیرد از اتحادیه اروپا خارج شود، ارزش پول این کشور ممکن است سقوط کند. 

کامرون رهبری جناح طرفدار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و نتیجه همه پرسی پیامدهای فراگیری برای اقتصاد این کشور، نقش آن در تجارت جهانی و موقعیت دیپلماتیک آن در جهان خواهد داشت. 

کامرون روز یکشنبه در روزنامه سان نوشت :«یک ارز ضعیف تر به معنای واردات گران تر است؛ و این یعنی گران تر شدن مواد غذایی و بالاتر رفتن هزینه های تجارت. ما همه می دانیم که این به کجا ختم می شود: افزایش قیمت در فروشگاهها.»

این هشدار نتیجه یک تجزیه و تحلیل دولتی درباره تاثیر کوتاه مدت خروج انگلیس بر زندگی روزمره مردم این کشور است. 

کامرون گفت هزینه هفتگی میانگین خوراک و نوشیدنی خانواده ها تقریبا 3 درصد ، یا 120 پوند در سال و هزینه های پوشاک و کفش نیز 5 درصد یا 100 پوند در سال افزایش خواهد یافت.

رویترز در اینباره نوشت: اظهارات نخست وزیر انگلیس به منزله تغییری در تاکتیک های تبلیغاتی جناح طرفدار ماندن در اتحادیه اروپاست. این جناح در تاکتیک جدید می کوشد میان مخاطرات اقتصادی کلان که تاکنون بر بحث های مربوط به خروج از اتحادیه اروپا غالب بوده است، و تاثیر بالقوه آن بر زندگی روزمره انگلیسی ها رابطه مستقیم برقرار کند. 

رویترز همپنین اعلام کرد: جناح رقیب که موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست این تحلیل را رد می کند. متئو الیوت، مدیر اجرایی ارشد کمیته کمپین خروج از اتحادیه اروپا، گفت :«اتحادیه اروپا به سبب سیاست های حمایت گرایانه خود قیمت ها را در فروشگاههای ما بالا می برد. این برای شرکت های بزرگ خوب است، اما برای خانواده های انگلیسی خوب نیست.»

از هفت نظرسنجی در هفته گذشته شش نظرسنجی نشان داد جناح طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا از جناح رقیب پیش است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار