سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که ابتدای ماه آینده میلادی به هیچ افغانستانی بدون ویزا حق ورود به پاکستان به ویژه بندر تورخم داده نخواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،مسئولان سفارت پاکستان در کابل می‌گویند که روزانه هزاران نفر از بندر «تورخم» عبور و مرور می‌کنند که بیشتر آنان فاقد روادید قانونی هستند.

مسئولان سفارت پاکستان در کابل؛ مدعی شدند که این تصمیم جدید مقامات اسلام‌آباد برای جلوگیری از ورود عناصر مخرب به پاکستان گرفته شده است.

اختر منیر مسوول مطبوعاتی سفارت پاکستان در کابل گفته است که برای اینکه جلوی ورود عناصر مخرب گرفته شود؛ دولت پاکستان تصمیم گرفته که از ابتدای ماه آینده میلادی هیچ فرد فاقد ویزا حق ورود از مرز تورخم را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ما این اقدام را به این دلیل انجام دادیم تا جلو ورود عناصر مخربی که بخاطر فعالیت‌های تخریبیشان به پاکستان می‌روند، گرفته شود ضمن اینکه این تصمیم اسلام‌آباد به نفع هر 2 کشور است.

منیر می‌گوید: سفارت و کنسولگری‌های پاکستان در افغانستان روزانه برای 2 هزار تا 2 هزارو 500 نفر ویزا صادر می‌کند.

شفقنا نوشت: به گفته وی؛ پروسه توزیع ویزا 3 روزه است اما برای کسانی که بیمار و یا درخواست صدور فوری دارند یک روزه انجام می‌شود.

بندر تورخم یکی از مهمترین بنادر رفت و آمد مردم و واردات اموال تجاری میان افغانستان و پاکستان است.

 این اقدام حکومت پاکستان پس از آن صورت می‌گیرد که نظامیان پاکستان 10 روز پیش بندر تورخم را برای 4 روز به روی افغانستانی‌ها بستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، ویزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.