در نقاشی نقطه نقطه، نقاشی به طور کامل از نقطه های کوچکی از رنگ خالص ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقاشی نقطه نقطه اغلب به عنوان بخشی از جنبش پست امپرسیونیسم در نظر گرفته می شود. این نوع نقاشی در ابتدا به وسیله جورج سورا و پل سینیاک اختراع شد.

امپرسیونیست ها از روش وارد آوردن ضربات مختصر و کوچک رنگ به عنوان بخشی از تکنیکشان استفاده می شود و نقاشان نقاشی های نقطه نقطه به این تکنیک سطح دیگری دادند.

آنها تنها از نقطه های کوچکی از رنگ خالص استفاده می کردند تا یک نقاشی را به وجود آورند. نقاشی نقطه نقطه در دهه 1880 و 1890 میلادی و پس از جنبش امپرسیونیست به اوج خود رسید. بسیاری از مفاهیم و ایده های آن دوره به وسیله هنرمندانی که در آینده ظهور کردند هم همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های نقاشی نقطه نقطه چیست؟

بر خلاف برخی از جنبش های هنری، نقاشی نقطه نقطه در رابطه با موضوع نقاشی کاری انجام نمی دهد بلکه شیوه خاصی در به کار بردن رنگ روی بوم نقاشی ارایه می کند. در نقاشی نقطه نقطه، نقاشی به طور کامل از نقطه های کوچکی از رنگ خالص ساخته شده است. نقاشان نقاشی های نقطه نقطه از علم نورشناسی (اپتیک) استفاده می کردند تا رنگ هایی از نقاط کوچک بسیار نزدیک به یکدیگر ایجاد کنند به طوری که این نقطه ها برای چشم محو می شدند.

صفحه نمایش رایانه هم به همین شکل کار می کند. پیکسل های داخل صفحه نمایش رایانه درست شبیه نقطه ها در نقاشی ای هستند که به روش نقطه نقطه کشیده شده اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.