به مناسبت روز جوان اولین ماراتن بزرگ ساخت بازی های رایانه ای در استان گلستان و به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از گرگان، در این رویداد که ترکیبی از مسابقات ACM و ماراتن برنامه نویسی می باشد با حضور تیم های چهارنفره (شامل برنامه نویس بازی، گرافیست بازی، طراح مرحله و طراح بازی) با رویکرد استفاده از بوم کسب و کار و شناخت رقبا و شرکای تجاری انجام پذیرفت.

در این رویداد 70 شرکت کننده از استانهای گلستان، مازندران، سمنان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان در قالب 13 تیم به رقابت پرداختند

در این رویداد مربیان(منتورهای برنامه) ضمن برگزاری کلاس های آموزشی و حضور در کنار تیم های شرکت کننده، به داوری اولیه پروژه های آنان می پردازند و طبق روال خاص و عادلانه ای، امتیازبندی صورت گرفت.

حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در حاشیه مسابقات ساخت بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماراتن بزرگ ساخت بازی‌های رایانه‌ای در استان گلستان تیم‌های به صورت چهار نفره و تحت آموزش و راهنمائی‌های مربیان به تولید بازی می‌پردازند.

وی افزود: این مسابقات با حضور 70 شرکت کننده از سراسر کشور و به مدت 2 روز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان برگزار شد که طی آن فعالان و صاحبان ایده در صنعت بازی‎های رایانه‎ای تحت نظر مربیان، ایده‎هایشان را به مرحله محصول رساندند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تصریح کرد: تیم‌های برتر توسط داوران انتخاب و از آنها تقدیر به عمل آمد

مومنی اظهار کرد: تیم‌های برتر به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برای حمایت معرفی می‌شوند.

وی گفت: اهداف اصلی این مسابقات توسعه کسب فعالیت‌های نو و همچنین تولید محتوی ایرانی اسلامی در حوزه بازی‌های یارانه‌ای است

مومنی افزود: امیدوارم برگزاری این مسابقات عامل افزایش انگیزه در جوانان و فعالان حوزه آی‌ تی شده و سبب ‌شود تا کارفرمایان و صاحبان سرمایه با اعتماد بیشتری به حمایت از تولید داخل اقدام کنند.

در این مسابقات و در بخش تیم دو نفره گروه خلیج پر ماجرا از تبریز مقام اول، گروه نجات قطره مقام دوم و گروه مدیریت مصرف آب مقام سوم را به دست آوردند

در بخش ماراتن بازی سازی هم رتبه اول به گروه گرگانی، گروه خسروانی رتبه دوم را به دست آوردند.

انتهای پیام/پ




 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.