مدیر کل اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر در گیلان حافظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛حجت الاسلام ولی عادلی با بیان ایمکه این حافظان قرآن کریم حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند گفت: سهم حفظ قرآن کریم در استان گیلان تا پایان سال ۹۵ حدود ۳۷ هزار نفر می‌شود.
وی با بیان اینکه پارسال در پایان برنامه پنجم توسعه، توانستیم بیش از ۳۳ هزار نفر از فرزندان گیلانی را حافظ قرآن کنیم، اظهار داشت: این افراد حافظ یک جزء تا حافظ کل قرآن کریم هستند.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه  گیلان با اشاره به اینکه سهمیه استان گیلان در پایان برنامه پنجم توسعه حدود ۳۳هزار نفر بود و در برنامه ششم توسعه ۱۰درصد به تعداد ۳۳ هزار نفر افزوده می‌شود، تصریح کرد: سهم حفظ قرآن کریم در استان گیلان تا پایان سال ۹۵ حدود ۳۷ هزار نفر می‌شود.
عادلی به تعاملات با  آموزش و پروش و مسابقات قرآنی زیر ۱۸سال که در مرکز استان برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: بیش از۳۰۰ هزار دانش آموز گیلانی در سطوح مختلف در این مسابقات شرکت کردند که نوید یک حرکت قرآنی در استان گیلان را می‌دهد و در آینده از آثار و برکات این چهره‌های قرآنی بهره‌مند می‌شویم.
وی یادآور شد: به‌‌دلیل موفقیت‌های قرآنی سال‌های اخیر فعالان قرآنی گیلان و فضای همدلی و هم‌زبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار به‌‌ عنوان مسئولان عالیرتبه گیلان، امسال تمام چهره‌های قرآنی برتر کشور در استان گیلان گرد هم جمع می‌شوند.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه  گیلان گفت: نفرات برتر قرآنی از ۳۱ استان کشور در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و مدیحه‌سرایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و این فرصت خوبی جهت ترویج قرآن در گیلان است.
حجت الاسلام عادلی  افزود: باید برای کسب مقام در این مسابقات، کیفیت کار را باید بالاببریم و جوانان گیلانی این شایستگی را دارند، چرا که اکثر قاریان برتر کشوری، گیلانی هستند.
وی با بیان اینکه امکان برگزاری بخشی از مسابقات در برخی از شهرهای استان مثل بندرانزلی، لاهیجان و رودسر وجود ندارد گفت: به‌دلیل اینکه مسابقات از شبکه استانی و شبکه قرآن به‌صورت مستقیم پخش می‌شود و برای سهولت دسترسی محل برگزاری مسابقه به محل اسکان میهمانان، برگزاری مسابقات در شهرهای دیگر بسیار سخت است.
عادلی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی کار بسیار فشرده‌ای است، اظهار کرد: هزار نفر در شش روز مسابقات را برگزار می‌کنند و دو نقطه در شهر رشت نیز برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات به‌صورت مستقیم از شبکه قرآن و صداوسیمای مرکز گیلان پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: از چند روز قبل از آغاز مسابقات، محافل انس با قرآن در سطح استان گیلان برگزار می‌شود که در این راستا سعی داریم فضای استان را قرآنی کنیم.


انتهای پیام/اص

برچسب ها: حافظ ، قرآن ، گیلان ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.