یک قاضی آمریکایی افسر پلیس متهم به قتل یک جوان سیاهپوست را از کلیه اتهاماتش تبرئه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، شش مامور پلیس از جمله یک ستوان و گروهبان به خاطر مرگ گری که در بازداشت پلیس آمریکا جان سپرد، در معرض اتهاماتی چون قتل درجه دوم و قتل شبه عمد قرار گرفتند. این جوان سیاه پوست در 19 آوریل 2015  و یک هفته پس از بازداشتش، بر اثر شدت جراحات نخاعی درگذشت.

بَری ویلیامز قاضی دادگاه بالتیمور دوشنبه ادوارد نِرو مامور سفید پوست متهم این پرونده را از کلیه اتهامات مربوط به طرز بازداشت گری و مرگ متعاقب وی که تظاهرات و شورش‌های وسیع سال گذشته را در این شهر عمدتا سیاهپوست نشین رقم زد، تبرئه کرد.

دادستان ایالتی مریلند با تأکید بر اینکه ماموران خاطی از جمله نرو دلیل موجهی برای بازداشت این جوان سیاهپوست نداشته‌اند، اعلام کرد جراحات نخاعی وارده ناشی از عدم استقرار مناسب وی در ون پلیس بر اثر اهمال کاری نرو در رعایت موازین ایمنی بوده است.

بالتیمور که جمعیت آن عمدتاً سیاه پوستند از زمان مرگ گری شاهد تظاهرات متعدد مردمی بوده است؛ این در حالی است که تنش ها بر سر رفتار تبعیض آمیز و وحشیانه ی پلیس با سیاه پوستان آمریکایی شدت گرفته است. 

یکی از گزارش های اولیه پلیس پس از بررسی پرونده گری نشان می دهد مأمورانی که او را به ایستگاه پلیس انتقال دادند در مسیر توقف داشته و از این توقف سخنی به میان نیاوردند. همین امر می تواند عامل تشدید جراحت گری باشد.

اعتراضات تنها به بالتیمور محدود نبوده و به خارج از آن نیز کشیده شد. نیویورک، ماساچوسِت، کُلُرادو، واشنگتن و کالیفرنیا نیز شاهد اعتراضات مشابه بودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار