قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هم اکنون کلانشهرها یی مانند تهران، مشهد، تبریز و اصفهان در بدترین وضعیت از لحاظ تعداد تختهای بیمارستانی نسبت به تقاضا به سر می برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر ایرج حریرچی عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از بیمارستان تخصصی جراحی عروق در مشهد افزود: 53 درصد تختهای دولتی بیمارستانی در کشور فرسوده و فاقد ارزش بهسازی هستند.

وی اظهار داشت: ایران به رغم اقدامات انجام شده در بخش سلامت در بین 20 کشور همسایه رتبه پانزدهم را از لحاظ تعداد تختهای بیمارستانی به خود اختصاص داده که رقم خوبی نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت نیاز کشور برای پنج سال آینده را 100 هزار تخت بیمارستانی اعلام و بیان کرد: این در حالی است که طی 20 سال گذشته دولت سالانه بین هزار و 300 تا هزا رو 700 تخت بیمارستانی راه اندازی کرده است.

حریرچی گفت: راه اندازی هر تخت بیمارستانی 45 میلیارد ریال هزینه دارد.

وی در باره نوع بیماریها نیز گفت: نمای بیماریها از غیرواگیر به بیماریهای واگیر در حال تبدیل و تغییر است چنانکه 78 درصد مرگ و میرها بر اثر بیماریهای غیرواگیر رخ می دهد

حریرچی افزود: هم اکنون بیماریهای غیرواگیر در ایران و سایر کشورها در حال توسعه است.

وی ادامه داد: 10 درصد جمعیت کنونی ایران مبتلا به دیابت هستند و بر اساس چشم انداز سازمان بهداشت جهانی باید در سال 2025 میلادی هیچ رشدی در زمینه بیماری دیابت نباشد اما پیش بینی تحقق این هدف کمتر از یک درصد است.

حریرچی چاقی و دیابت را در دنیا در حال گسترش دانست و گفت: تاکنون هیچ کشوری موفق به کاهش روند رشد این بیماریها نشده است.

بیمارستان 128 تختخوابی تخصصی جراحی عروق علوی با 255 میلیارد ریال هزینه بازسازی و تجهیز در مشهد وارد مدار بهره برداری شد .

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.