وزیر کشور در مراسم رسمی نثار تاج گل در بنای یادبود تقدیر از ملت ایران در میزبانی از مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم حضور یافت.

//////////به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم رسمی نثار تاج گل در بنای یادبود تقدیر از ملت ایران در میزبانی از مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم حضور یافت.

 این بنای یادبود به پاس تقدیر از میزبانی بیش از یکصد هزار مهاجر لهستانی در جریان جنگ دوم جهانی احداث شده در شهر ورشو قرار دارد.

در زمان جنگ دوم جهانی و طی ماه های مارس و اگوست سال ١٩٤٢،حدودا ١٢١ هزار نَفَر مهاجر لهستانی از مسیر شوروی سابق وارد ایران شده اند، که از این تعداد ٧٧ هزار نفر غیرنظامی و البته ١٨ هزار نَفَر از آنان را نیز کودکان تشکیل می دادند.

در این مراسم خانم اندرس وزیر امور بین الملل نخست وزیری لهستان که دختر ژنرال اندرس فرمانده نیروهای مسلح لهستان در شرق و قهرمان ملی این کشور می باشد، تعدادی از کهنه سربازانی که خود جز کودکان مهاجر آن دوران یا فرزند مهاجرین لهستانی حاضر در ایران بودند و همچنین کارکنان و خانواده های سفارت کشورمان در ورشونیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار