بر اساس یک نظرسنجی، میزان رضایت مردم از عملکرد رئیس جمهور آمریکا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، نتایج یک نظرسنجی مشترک جدید از سوی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال نشان میدهد میزان رضایت مردم از رئیس جمهور کنونی آمریکا، به بالاترین سطح از زمان آغاز دور دوم ریاست جمهوری وی رسیده است.

طبق این نظرسنجی، 51 درصد از رأی دهندگان از عملکرد باراک اوباما رضایت دارند؛ درحالیکه 46 درصد ناراضی هستند.

آخرین باری که بیش از نیمی از مردم در نظرسنجی از اوباما ابراز رضایت کردند، ژانویه سال 2013 (31 روز منتهی به 13 بهمن 1391) بود. در این زمان اوباما با شکست رقیب جمهوری خواه خود، میت رامنی، به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد. پس از آن میزان رضایت از او به زیر 40 درصد رسید و پیش از انتخابات میان دوره ای سال 2014 دوباره افزایش یافت.

نظرسنجی: بیشترین میزان رضایت مردم از اوباما از آغاز دور دوم ریاست جمهوری

نتایج این نظرسنجی برای جمهوری خواهان ناراحت کننده خواهد بود. جمهوری خواهان میزان نارضایتی از عملکرد اوباما را 88 درصد اعلام کرده بودند. در نقطه مقابل، دموکرات ها میزان رضایت از عملکرد اوباما را 88 درصد و میزان نارضایتی از وی را 11 درصد اعلام کرده بودند.

رأی دهندگان در مجموع علاقه زیادی به انتخاب دوباره اوباما برای دور سوم ریاست جمهوری، در صورت مجاز شمرده شدن این امر به وسیله قانون اساسی، نشان ندادند. با این حال از هر 10 نفر، 4 نفر به انتخاب دوباره اوباما رأی دادند.

قدرت سیاسی نسبی اوباما در حال حاضر اهمیت زیادی برای هیلاری کلینتون دارد. کلینتون که نامزد دموکرات ها در انتخابات 2016 آمریکا است، تا حد زیادی بر حفظ سیاست های مهم دموکرات ها تمرکز دارد.

در این نظرسنجی،47 درصد رأی دهندگان در پاسخ به این پرسش که آیا می خواهند یک دموکرات جایگزین اوباما شود یا یک جمهوری خواه، رئیس جمهور دموکرات را ترجیح دادند. 43 درصد رأی دهندگان نیز ترجیح دادند یک جمهوری خواه جایگزین اوباما شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
اوباما با ادب ترین و میانه رو ترین رییس جمهور آمریکا تا الآن بوده....
قبول دارید؟
آخرین اخبار