مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در طرح آبیاری تحت فشار، سه هزار و 500 هکتار از اراضی و باغات شهرستان بروجرد به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛رضا امینی روز افزود: 700 هکتار از این اراضی، آبیاری قطره ای و 2 هزار و 800هکتار آبیاری بارانی می باشند. 

وی اظهار کرد: به طور میانگین برای تجهیز هر هکتار زمین به سیستم آبیاری تحت فشار بین 50 تا 90 میلیون ریال هزینه می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: استقبال کشاورزان از تجهیز اراضی و باغات خود به سیستم آبیاری تحت فشار چشمگیر بوده است لذا اجرای این طرح در سال جاری با تامین اعتبار ادامه می یابد. 

وی اضافه کرد: با اجرای طرح آبیاری بارانی از کاهش تولید محصولات زراعی و باغی جلوگیری و مصرف آب به صورت بهینه مدیریت می شود. 

وی کم آبی را مشکل اصلی کشاورزان بروجرد دانست و گفت: جهاد کشاورزی بروجرد برای کاهش اثرات خشکسالی و تامین آب مطمئن، طرح آبیاری تحت فشار را اجرا کرده است. 

امینی افزود: 800 دهنه از قنات های شهرستان بروجرد در راستای اجرای طرح آبیاری تحت فشار لایروبی و 175 کیلومتر از کانال ها جدول کشی شده است. 

وی وسعت اراضی شهرستان بروجرد را 68 هزار هکتار دانست و اظهار کرد: 34 هزار هکتار از این اراضی دیم و 34 هزار هکتار اراضی آبی می باشند. 

‌مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در شهرستان بروجرد تولید می شود.
 
انتهای پیام /ا
برچسب ها: مجهز ، اراضی ، باغات ، بروجرد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.