در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

قانون برنامه پنج ساله توسعه نیازمند بازنگری است

معاون برنامه ریزی برنامه ريزي توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: قانون برنامه پنجم توسعه شهر تهران با چالش های زیادی همراه بوده و نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی برنامه ريزی توسعه شهری و امور شورا های شهرداری تهران در دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر در خصوص گزارش ارائه شده کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مورد برنامه پنجم توسعه شهر تهران، اظهار داشت: براساس برنامه شهرداری باید 20هزار و 800 میلیارد ریال بودجه ارائه می داد که بودجه را با 17هزار و 800هزار میلیارد ریال بست و علت اصلی انحراف از برنامه همین مورد است.

وی افزود:تمام ساز و کار های اجرای برنامه پنجم نوسعه در شهرداری در نظر گرفته شده است و کارگروه هایی در مورد آن ایجاد شد و  اطلاعات را معاونت ها ارائه می دهند که ملاک عمل در شهرداری است.

معاون برنامه ریزی برنامه ريزي توسعه شهری و امور شورا های شهرداری تهران بیان داشت: شهرداری متولی اجرای برنامه پنجم توسعه شهر است و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و اختیارات لازم از سوی شهردار به معاونت برنامه ریزی داده شده است.

امانی گفت: در اجرای برنامه پنجم توسعه چالش هایی وجود دارد و نیازمند تغییر است اما شهرداری آن را به عنوان قانون بالا دستی مد نظر دارد و سعی داریم تمام برنامه ها در راستای قانون دوم پنجم توسعه باشد.

وی در پاسخ به تذکرات اعضای شورای شهر در خصوص عدم ارائه گزارش 20ماهه برنامه پنجم توسعه از سوی شهرداری تأکید کرد: همزمان با بودجه 2 کتاب به شورای شهر تقدیم شد که کتاب اول شامل گزارش 20 ماهه پنج ساله است و تمام عملکرد شهرداری در آن آمده است و اگر مشکلی هم وجود داشت در پایان گزارش ارائه شد.

معاون برنامه ریزی برنامه ريزي توسعه شهری و امور شورا های شهرداری تهران، افزود: تمام احکام برنامه جز به جز در گزارش تقدیم شورا شده و در کتاب دیگر مطابقت تمام ردیف های بودجه با برنامه به شورا ارسال شد. 

امانی بیان داشت: ما سند پنجم توسعه را زیر سوال نمی بریم زیرا این سند را قانون بالا دستی شهرداری می دانیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار