احداث یک پیست دوچرخه‌سواری در پارک سوکان در دستور کارشهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شهردار سمنان گفت :
با توجه به رسالت شهرداری‌ها برای توسعه ورزش همگانی و ایجاد زمینه‌های لازم برای ورزش شهروندان، شهرداری سمنان احداث یک پیست دوچرخه‌سواری در پارک سوکان را در دستور کار قرار داد.
حسین موسوی تصریح کرد: این اقدام انجام می‌شود تا مکانی سالم و مفرح برای ورزش شهروندی ایجاد شود و فاز مطالعاتی نخستین پیست دوچرخه‌سواری در پارک سوکان سمنان انجام شده است.
وی افزود: هم‌اکنون با پایان یافتن فاز مطالعاتی، عملیات عمرانی این پیست با اعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد ریال آغاز شده است.
موسوی اظهار داشت: این پیست که احداث آن به بخش خصوصی واگذار شده، یک هزار و 120 مترمربع طول و 3.5 متر عرض دارد.
به گفته وی، قرار است نخستین پیست دوچرخه‌سواری در پارک سوکان سمنان در مدت سه ماه ساخته شود و برای عموم مردم قابل استفاده خواهد بود.
شهردار سمنان پارک سوکان را پارکی زیبا با قابلیت‌های زیاد ارزیابی و عنوان کرد: سمنان نیز مانند دیگر شهرهای کویری نیازمند به‌کارگیری عنصر آب در سیمای شهری و پارک‌ها دارد و پارک سوکان نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ از این‌رو، احداث یک برکه نیز در این پارک در دستور کار قرار گرفت تا به مکانی مفرح برای شهروندان و مسافران و زائران تبدیل شود.
موسوی از آغاز عملیات اجرایی این برکه خبر داد و گفت: این برکه 5 هزار و 600 مترمربع مساحت دارد و قرار است 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: سطح خاک‌برداری این برکه 9 هزار مترمکعب و حجم آبگیری آن نیز 5 هزار و 600 مترمکعب بوده و قرار است از این منبع ذخیره برای آبیاری فضای سبز این پارک نیز استفاده شود.
شهردار سمنان افزود: پروژه مجتمع اداری شهرداری سمنان هم قرار بوده در این پارک اجرایی شود و فاز مطالعاتی آن با اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد ریال در حال اجراست.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: احداث ، پیست ، دوچرخه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.