کرمانشاه؛

پیش بینی تولید 140هزار تن محصول چغندر قند

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور گفت: پیش بینی می شود 140هزار تن محصول به ارزش 364 میلیارد ریال از این مزارع برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ متین با اشاره به کاشت 2هزار و 140 هکتار چغندرقند در این شهرستان ادامه داد:کاشت چغندرقند در شهرستان کنگاور توسط 960 نفر بهره بردار با همکاری دفاتر چغندر کاری و نظارت کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت جهاد این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه میانگین تولید چغندرقند شهرستان 65 تن در هکتار است افزود:حتماً کشاورزان در خصوص مبارزه با آفات بویژه کک چغندر قند اقدامات بموقع و لازم را انجام دهند و عدم مبارزه بموقع خسارت جبران ناپذیری را به مزارع وارد می‌کند.

متین با اشاره به اینکه مبارزه با علفهای هرز شهرستان افزود: در سال زراعی جاری، در سطح 28هزار هکتار از مزارع شهرستان برعلیه علف‌های هرز مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته مبارزه با علف‌های هرز از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است گفت: حدود 23هزار لیتر سموم علف کش مایع از نوع توفوردی ،پوماسوپر، تاپیک و 418 کیلوگرم سم گرانستار مصرف شده که با مشاهده مزارع اثر بخشی اقدامات انجام شده بسیار چشمگیر بوده است.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، تن ، چغندر ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.