سيدمصطفی محقق دامادگفت: باید ژرف انديشی و عقلانیت در فهم قرآن باشد تا سوء برداشت ها موجب گمراهی انسان نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عضو شورای علمی مركز دايره المعارف بزرگ اسلامی در اين كنفرانس اظهار داشت: برداشت غلط از ظواهر دين و نپرداختن به باطن آن موجب برداشت های نادرست و انحراف از دين می شود.

محقق داماد تصريح كرد: اگر جامعه انسانی را به نام قرآن مجيد، به دو دسته كافر و مؤمن تقسيم كنيم جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت پس بايد ايمان و كفر افراد را به قلب های آنها واگذار كرده و حقوق شهروندی را رعايت و امور شهروندی را در ايمان دخيل كنيم.

وی با اشاره به اينكه جهالت همراه با تقدس، از خطرناك ترين نادانی هاست، عنوان كرد: تأمل، تعقل و ژرف انديشی به همراه فهم عقلانی بايد در تفسير آيات قرآن كريم در نظر گرفته شود تا سوء برداشت ها موجب گمراهی انسان نشود.

عضو پيوسته فرهنگستان علوم ايران، عدم باور هر نقل قول و خبری در زمينه دين را راهكار ديگری برای جلوگيری از انحراف نام برد و بر تجزيه و تحليل هر خبری در چهارچوب عقل و ايمان تأكيد كرد.

آيت الله محقق داماد در پايان سخنان خود با اشاره به ويژگي های منحصربه فرد شهر يزد خاطرنشان كرد: يزد شهر آرامش، زندگی و دوستی است و اگر ما يزد را به عنوان نماد زندگي مردم ايران به دنيا معرفی می كرديم بدون شك با اين همه مشكلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مواجه نبوديم.
 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.