نبود پایانه صادراتی آبزیان در مرز شلمچه، بازرگانان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهرگفت:احداث پایانه صادراتی آبزیان در مرز شلمچه با توجه به ظرفیت های منطقه در بخش صیادی ضروری است.

احمد شریفات نبود پایانه صادراتی آبزیان گرمابی در مرز شلمچه را از معضلات پرورش دهندگان، صادرکنندگان و تولید کنندگان آبزیان خواند و افزود:با وجود اینکه بخش خصوصی برای احداث و راه اندازی پایانه صادرات ماهی در مرز شلمچه اعلام آماتدگی کرده است، سازمان های متولی تاکنون موافقت خود را در این خصوص اعلام نکرده اند.

وی گفت:این طرح قرار بود سال 86 از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پرورش ماهی گرمابی در مرز شلمچه اجرا شود ولی تاکنون به دلیل عملکرد سلیقه ای سازمان ها و دستگاه های متولی اروند متوقف شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود:در حال حاضر صادرات آبزیان پرورشی گرمابی از مرز شلمچه از خودرو به خودرو انجام می شود و در این خصوص، حساسیت های بهداشتی رعایت نمی شود.

شریفات با تاکید بر لزوم برون سپاری امور و کاهش تصدیگری در راستای رونق اقتصادی، گفت:تا زمانی که این مهم محقق نشده و تجارت در دست بخش دولتی باشد، پیشرفت و رونق اقتصادی در منطقه به صورت کامل محقق نمی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، پایانه ، آبزیان ، شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.