مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت :سرخس با موقعیت ژئوپولتیک، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی، موقعیت بسیار خوبی برای ارتباط کشورهای آسیای میانه با آب‌های خلیج فارس را عهده دار است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد صادقی گلمکانی در همایش بین المللی فرصت‌های طلایی حمل و نقل و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: ایران بهترین مکان برای دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد است و منطقه ویژه اقتصادی سرخس ریل عریض را داراست و همچنین از موقعیت ژئوپولتیک، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی، موقعیت بسیار خوبی برای ارتباط کشورهای آسیای میانه با آب‌های خلیج فارس برخوردار است.

وی عمده فعالیت‌های این منطقه را جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و تجاری با هدف افزایش سطح تولید و صادرات استعنوان کرد وگفت:ظرفیت‌های بالایی در حمل و نقل ریلی در این منطقه وجود دارد و 51 کیلومتر ریل عریض متصل به ریل آسیای میانه از ویژگی‌های بارز و منحصر بفرد منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه حمل و نقل وجود فرودگاه بین المللی الماس سرخس است که امکان فرود انواع هواپیماهای پهن پیکر در آن وجود دارد.

صادقی گلمکانی افزود: با توجه به حجم وسیع ترانزیت غلات از کشورهای آسیای میانه، تجهیزات تخلیه و بارگیری که به زودی در این منطقه مستقر می شود می تواند کمک شایانی به حمل و نقل و رونق منطقه ویژه اقتصادی سرخس بکند.

وی گفت: وجود واحدهای تولیدی با ظرفیت بالا، وجود انبارهای مدرن و سردخانه، استقرار مخازن بزرگ سوخت از ظرفیت های برجسته منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: تمام همت آستان قدس رضوی این است تا کمک خوبی برای دولت باشد و هزینه زیادی در منطقه سرخس توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته است و همچنین منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در کنار دولت است.

صادقی گلمکانی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم کاری در رابطه با اقتصاد مقاومتی انجام شود باید به مناطق اقتصادی ویژه و آزاد توجه کنیم چون برای این مناطق قوانینی برای سرعت بخشیدن به کارها وجود دارد.

وی گفت: سرمایه گذاری و رونق منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند مشکل اشتغال شهرستان سرخس و شهرستان‌های همجوار را حل کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.