ده‌ها تن از شاعران و نویسندگان با مقام‌های محلی ولایت تخار شب شعر را برگزار کردند.

برگزاری
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام ولایت تخار با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که شب شعر به میزبانی والی تخار برگزار شده است.

در خبرنامه آمده است که این محفل به ابتکار انجمن شاعران تخار به میزبانی والی این ولایت محمد یاسین ضیا برگزار شده بود.

شاعران در این محفل سروده های شان را به خوانش گرفته که مورد توجه حاضران و والی تخار قرار گرفت، آقای ضیا گفته است که او برای فرهنگیان تخار زمینه های مناسب چنین محافل فرهنگی را برگزاری می کند.

ضیا نقش شاعران و نویسیندگان را در راستایی تشویق مردم به  صلح و سازندگی مهم و ارزنده خواند.

در خبرنامه آمده است که ضیا اعلام کرد که چاپ و تکثیر آثار و کتب شاعران و نویسندگان تخار جز برنامه های او قرار گرفته و در آینده با این قشر کمک خواهد کرد.

گفته می شود که والی تخار چنین برنامه های فرهنگی را در راستای بهتر شدن وضعیت جامعه موثر خوانده و گفته است که شاعران و نویسیندگان در هر جامعه ای از جایگاه خاصی برخوردار می باشند.

همچنان شماری از شاعران از نقاط مختلف ولایت تخار، سروده های شان را در توصيف از تلاش های صادقانه و ديد توسعه گرانه والی این ولایت به سرایش گرفتند.

بخدی نوشت، شاعران و سخنرانان نیز برگزاری چنين نشستی را در ولايت تخار بی پيشينه خواندند و از اين ابتكار مقام ولايت تخار سپاسگذاری كردند.

ولایت تخار در شمال کشور یکی از ولایت های سر سبز و امن افغانستان به شمار می رود که گفته می شود مقام های محلی این ولایت هرزاگاهی برنامه های فرهنگی را برگزار می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.