به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرجالله خبير اظهار کرد: چرا بايد برخي مطالعاتي که ميتواند به دانشجويان استان واگذار شود به دانشجوهاي ديگر استانها سپرده شود؟ اين بررسي بايد توسط کميته توسعه آموزش عالي استان انجام شود.
وي با تأکيد بر ضروري بودن تشکيل اين کميته براي هماهنگي بين دانشگاههاي استان گفت: همچنين ميتوان از پيشنهاد دانشجويان براي توسعه آموزش عالي و تأسيس رشتههاي مختلف و همچنين جهتگيري کلي دانشگاهها يا حتي ايجاد دانشگاههاي جديد در اين کميته استفاده کرد.
خبير اظهار داشت: همچنين بخشي از اين کميته ميتواند صرف سياستهاي پيشنهادي براي توانمندکردن دانشگاهها و پاسخگويي آنها بر اساس نيازهاي استان شود.
سرپرست استانداري خوزستان بیان کرد: اين کميته بايد روي چارچوب پيشنهادي با مشارکت همه دانشگاههاي استان و تعدادي از مسئولان کميته آموزش عالي تشکيل شود و مباحث مختلفي را در دستور کار خود قرار دهد، همچنين اين کميته بايد يک دبيرخانه فعال داشته باشد که نقطه نظرات اعضاي هيأتعلمي را دريافت و در کميته مطرح کند.
وی اذعان داشت: اگر بخواهيم آينده خوبي در استان تصوير کنيم بايد از همين مسير عبور کنيم. اينکه در سطحبندي دانشگاههاي کشور، دانشگاههاي خوزستان در رتبههاي 2 به پايين قرار دارند سبب ميشود ساير دانشگاهها بهعنوان دانشگاههاي مرجع کارهاي پژوهشي را بپذيرند و دانشگاههاي استان براي توليد علم و پژوهش بهعنوان همکار شمرده شوند.
فرج الله خبیر با بيان اينکه بايد متعهدانه با اين موضوع برخورد کنيم، افزود: دبيري اين کميته ميتواند بر عهده دانشگاه شهيد چمران اهواز باشد، همچنين آييننامه اي در قالب شرح وظايف و اهداف تعيينشده در سازمان برنامهريزي کشور تدوين و در جلسات آينده مطرح شود و ملاک عمل اين کميته قرار بگيرد.
این مقام مسئول اظهار کرد: بخش بزرگي از اجراييشدن تصميمات اتخاذشده در کميته به خودمان باز ميگردد و بايد از ابزارهاي قانوني جهت اجراييکردن اين تصميمات استفاده و هر جا نياز به مجوز باشد پيگيري لازم انجام شود.
خبير بیان داشت: تصور نميکنم در سطح ملي ممانعتي از سوي وزارت علوم، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سازمان مديريت و برنامهريزي کشور و ديگر نهادهاي تأثيرگذار با تشکيل کميتهاي در جهت ارتقاي آموزش عالي استان صورت بگيرد.
انتهای پیام/گ