معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر نقش با اهمیت مقاومت در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، شیخ نعیم قاسم در دیدار با هیاتی از سازمانهای جوانان که برای عرض تبریک سالروز عید مقاومت و آزاد سازی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی نزد وی آمده بودند، گفت:  اگر مقاومت نبود اسرائیل، لبنان را بلعیده  بود و بخشی آنرا تحت اشغال خود درآورده  و بخشی دیگر را به اسکان آوارگان اختصاص داده بود و همچنین بخشی از کشور را نیز  برای اعمال سلطه سیاسی بر سازمانها و نهادها  اختصاص داده بود.

نعیم قاسم گفت:  آزاد سازی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی یک موفقیت استثنایی بود که نظیرش در تاریخ نبرد اعراب با اسرائیل اتفاق نمی افتد؛ زیرا نامزدهای نخست وزیری اسرائیل در آن زمان برای فرار سریعتر نیروهای نظامی تحت امرشان از  اراضی اشغالی لبنان با هم مسابقه می دادند و رقابت می کردند. 

معاون دبیركل حزب الله اظهار داشت: معادله سه ضلعی ارتش، ملت و مقاومت، تاریخ جدیدی را برای  استقلال  لبنان  رقم زد  و از زمان آزاد سازی جنوب لبنان ، این کشور وجود خود را به منصه ظهور رساند و توانست آزادانه تصمیم گیری کند و به یک بازیگر اصلی در منطقه تبدیل شود. 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: امروز برای هر كشور بزرگ   یا كوچک  با هر مرتبه وجایگاهی آسان نیست كه لبنان را به  مقر خود و گذرگاهی برای تحقق سیاست هایش تبدیل كند  چرا که لبنان امروز با مقاومتش از لبنان ضعیف و وابسته متفاوت است.

وی افزود: مورخان وسیاستمداران از تاریخ پر از مجد و عظمت لبنان آزاد شده می گویند و می نویسند وهرگاه ما از آنچه در منطقه می گذرد، می گوییم تمام اهمیت فداكاری های حزب الله و نیروهای شریف و با اخلاص لبنان را درک  می کنیم و ثمره های آنرا در بهبود وضع لبنان در مقابل دشمن اسرائیلی لمس می کنیم.

معاون دبیر كل حزب الله تاكید كرد: اسرائیل امروز به سبب شكست هایش در برابر مقاومت لبنان دیگر توان بازدارندگی ندارد  و می داند كه اگر مرتكب هرگونه تجاوزی شود،مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و روز به روز برای مقابله با آن قوی تر شده است.  

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ارزش مقاومت در این است كه در میدان ها با افتخار حضور دارد و خون و قربانی می دهد، اما هرگز منتظر كشوری نمی شود و به سخن پراكنی و بیانیه دادن اكتفا نمی کند بلكه اهل عمل و تلاش است.  

وی با اشاره به اینکه مقاومت به مثابه  نوری برای رهایی  لبنان است،گفت: مقاومت بهترین و ارزشمندترین داشته های خود را برای حمایت از  نسلهای آینده  فدا کرده  و مردان و زنان بزرگ آن در میدان ها فداكاری کرده اند . چند روز قبل مصطفی بدرالدین یكی از فرماندهان ارشد آن در راه آزاد سازی و دفاع از لبنان و كرامت ملت لبنان به شهادت رسید.

معاون دبیر كل حزب الله در پایان تصریح کرد: این مقاومت است که  آزاد می کند و می سازد،  مورد حمایت است  و انتخاب می کند و برای رویارویی با دشمنان همواره آماده است وهمچنین برای ساختن كشور پیوسته تلاش می کند



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار