آمریکا نام دو گروه پاکستانی و افغانستانی را به لیست سیاه گروه های تروریستی اضافه کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، آمریکا نام دو گروه پاکستانی و افغانستانی را در لیست سیاه گروه های تروریستی قرار داد.

وزارت دفاع و همچنین وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای دو گروه را به نام های  "طارق غایدار" و "گروه دعوت به قرآن و سنت" در لیست سیاه گروه های تروریستی درج کردند.

در این بیانیه آمده است: "گروه طارق غایدار عامل پشت پرده عملیات تروریستی در مدرسه نظامی شهر "پیشاور" پاکستان در سال 2014 است. این عملیات به کشته شدن 141 نفر که 132 نفر از آنها دانش آموز بودند، منجر شد."

گروه طارق غایدار در سایه طالبان پاکستان فعالیت می کند و با گروه تروریستی القاعده ارتباط دارد.

گروه دعوت به قرآن و سنت نیز در پاکستان و شرق افغانستان فعالیت می کند. این گروه در سال 2014 از "ملاعمر" سرکرده طالبان اعلان تبعیت کرد. این گروه با القاعده روابط دیرینه دارد و جنایت های متعددی را مرتکب شده است که از این جمله می توان به ربوده شدن "لیندا نورگروف" امدادرسان انگلیسی در ولایت "کنر" افغانستان در سال 2010 اشاره کرد.

با صدور این بیانیه و درج نام این دو گروه در لیست گروه های تروریستی، هرگونه حمایت مادی و انعقاد قرارداد با عناصر این گروه ممنوع می شود. همچنین تمامی اموال منقول و غیر منقول این دو گروه در آمریکا به مصادره دولت این کشور در می آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار