رییس شورای اسلامی شهر مشهد از همکاری و ارایه تسهیلات برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی با دانشگاهها ونهاد های علمی و اموزشی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ٬انتظاری هروی در مراسم افتتاحیه اولین سمپوزیوم بین المللی بافت های فرسوده٬معماری و شهرسازی معاصر٬چالش ها و فرصت ها گفت: همکاری با نهادها و مراکز معتبر ملی و بین المللی موجب افزایش تجارب در زمینه های مختلف می شود.

وی افزود: شهرها به عنوان یک پدیده پویا همواره دچار تغییر می شوند که در شهر زیبا و سالم همگام با توسعه فضای جدید٬ بافت فرسوده شهری هم احیا و بازسازی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت توسعه و تمرکز فعالیت های اجتماعی و اقتصادی از علت های تغییر ساختار و بافت در شهرها محسوب می شود.

انتظاری بر لزوم مرمت٬ بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: وجود فرایندی برای مشارکت مالکان در طرح بازسازی و احیای نواحی قدیمی شهر موثر است.

وی با اشاره به نبود دید مثبت به بافت های فرسوده شهری افزود: افزایش کاربری های عمومی از جمله فرهنگی٬اموزشی و فضای سبز و همچنین پیوند بین مراکز تحقیقاتی برای بهینه سازی بافت های فرسوده و اشنایی با تجارب بین المللی در این عرصه کمک شایانی به این مهم می کند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار