همدان؛

ضرورت گسترش مرام پهلوانی در بین جوانان

امام جمعه کبودراهنگ از ورزش زورخانه‌ای به عنوان یکی از موانع اساسی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب نام برد و بر گسترش مرام پهلوانی و آثار فرهنگی مذهبی آن در بین جوانان تأکید کرد.

ضرورت گسترش مرام پهلوانی در بین جوانان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ همایش پیشکسوتان ورزش باستانی در زورخانه شهید نصیری واقع در اداره ورزش و جوانان شهرستان کبودراهنگ برگزار شد و پیشکسوتان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهیدان مدافع حرم استان را گرامی داشتند.

این مراسم به میزبانی هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه و دادستان شهرستان، رئیس و پرسنل اداره ورزش و جوانان شهرستان، مسئول پیشکسوتان غرب کشور، رئیس هیئت باستانی استان، شهردار شهرستان، اعضای شورای شهر و رئیس هیئت کشتی شهرستان و همچنین پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای از سراسر استان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به اهمیت هشت سال دفاع مقدس و از جان گذشتگی های جوانان در عملیات بیت المقدس اظهار داشت: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه امروز همه ما است.

حجت‌الاسلام یوسف روحانی جایگاه ورزش زورخانه ای و پهلوانی را از لحاظ معنوی و مذهبی مهم عنوان کرد و افزود: این رشته ورزشی می‌تواند به عنوان یکی از موانع اساسی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان برای وارد کردن هر گونه آسیب به اسلام و ایران بیکار و ساکت ننشسته اند، بر توجه هر چه بیشتر مسئولین به این رشته ورزشی تاکید کرد و خواستار گسترش مرام پهلوانی و آثار فرهنگی مذهبی آن در بین جوانان از طریق تبلیغ و توسعه ورزش باستانی در سطح شهرستان شد.

* پهلوانان پشتوانه های ملت هستند
رئیس ورزش و جوانان کبودراهنگ نیز اظهار کرد: پهلوانان واقعی هیچگاه برای پول و شهرت ورزش نمی‌کردند بلکه برای سربلندی اسلام و ایران کشتی می گرفتند.

عباس قهرمانی با اشاره به ویژگی‌های پهلوانان عنوان کرد: آنها پشتوانه های این ملت بودند و حمایت از ضعیفان و مظلومین سرلوحه اعمال آنها بود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر قهرمانان کشتی کشورمان در میادین جهانی و المپیک از کشتی پهلوانی شروع کرده و موفق به کسب مدال‌های رنگین شده‌اند.

انجام حرکات و تمرینات ورزش زورخانه ای توسط جمعی از پیشکسوتان این رشته از جمله برنامه های اجرایی این برنامه بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.