استاندار اصفهان گفت: علی‌رغم خشکسالی شدید حاکم بر استان، تولید گندم و جو با 20 درصد افزایش به 500 هزار تن رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان، افزود:  با برنامه‌ریزی که در رابطه با توزیع آب در حوضه زاینده‌رود اتفاق افتاد شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که نه‌تنها ما در ارتباط با عواقب خشک‌سالی کاهش محصولی را نداشتیم بلکه بر اساس آمار و ارقام گزارش‌شده وضعیت محصولات نسبت به سال گذشته بهتر است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بین 15 تا 20 درصد تولید گندم و جو استان افزایش داشته است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود 250 هزار تن تولید گندم و به همین میزان هم تولید جو داشته باشیم.


زرگرپور با اشاره به خرید تضمینی 210 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مسئولین مربوطه باید ترتیبی اتخاذ کنند تا بهای گندم تحویلی کشاورزان به‌ موقع پرداخت شده و کام شیرین آنان تلخ نشود.

وی با بیان اینکه بالغ‌ بر 55 مرکز خرید اصلی گندم در استان خواهیم داشت، تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود این مراکز بتوانند بالغ‌بر 210 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را با قیمت مصوب دولت خریداری کنند.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار