روندتولیدی در صنعت فولاد کشور سرعت می گیرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور درحاشیه برگزاری ستاد راهبردی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فولاد شهرستان بافت از تکمیل این پروژه ظرف مدت یکسال آینده خبر داد و گفت: هشت طرح فولادی کشور که به صورت همزمان آغاز به کار نموده و به دلیل تامین نشدن اعتبارات دولتی در حالت رکود بودند با سرمایه گذاری بخش خصوصی این واحدها درحال انجام است و آخرین پروژه ای که در این زمان به بهره برداری کامل برسد مجتمع فولاد بافت است .

آقای سَرقِینی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1404 تعهد نموده ایم میزان 55میلیون تن محصول فولاد خام درکشور تولید نماییم گفت: با مجتمع های فعال موجود درکشور ، اکنون میزان تولید فولاد در کشور به 24میلیون تن رسیده است که تا پایان زمانبندی تعهد این میزان تولید با بهره برداری کامل از این تعداد 8 واحد فولاد کشور به نهایت خواهد رسید .
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت کشور همچنین با اشاره به اینکه واحدهای 8گانه فولاد اکنون با سرمایه گذاران بخش خصوصی به موقعیت مناسبی از پیشرفت دست یافته اند گفت :امیدواریم در زمانبندی تعیین شده تمامی پروژه ها به بهره برداری برسند.
عملیات اجرایی پروژه صنعتی فولاد شهرستان بافت ازسال 86 و با اعتبار اولیه 400میلیارد توان آغاز شد که اکنون با روند 78درصدی پیشرفت در بخش احیاء و 9و 11 دهم درصدی در بخش فولادسازی(ذوب) و در مجموع با پیشرفت فیزیکی 39و22دهم درصد برای تکمیل مراحل پایانی به بخش خصوصی و شرکت گردشگری،مالی و سرمایه گذاری ماهان واگذار شد.
برای راه اندازی پروژه 800هزار تنی فولاد بافت از سال 86 تا کنون بیش از 400میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای اتما م کامل بخش اولیه آن نیاز به 200میلیارد تومان است که بخش خصوصی با سرمایه گذاری در این پروژه در دهه فجر آن را به اتمام میرساند.
ماده خام بخش احیاء کارخانه فولاد بافت از مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان تامین و پس از انتقال و ذوب در این واحد به صورت فراوری تولید و روانه بازار خواهد شد .

انتهای پیام/ی
برچسب ها: فولاد ، صنعت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار