90 درصد حمل و نقل کالای صادراتی از طریق دریا انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ظهر امروز نشست مشترک معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با فرماندار و مدیران شهری محمودآباد برگزار شد.

این نشست به منظور رفع مشکلات زیست محیطی دریایی و پسماند و بررسی راههای کاهش آلودگی ها و تهدیدات زیست محیطی شهرستان محمودآباد با حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مسئولان استانی برگزار شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست دریایی دراستانهای ساحلی کشور گفت: 3 منطقه دریایی مهم در کشور وجود دارد که 90 درصد حمل و نقل کالای صادراتی از این مناطق جابجا می شود.

پروین فرشچی افزود: استان های ساحلی برای تحقق برنامه ششم توسعه نیازمند برنامه ریزی و آمایش سرزمینی هستند ولی برنامه های استانی چون جدا تهیه می شود برای افزایش کارکردهای این برنامه ها کلیه ذینفعان باید در تدوین برنامه توسعه حضور داشته باشند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به محیط زیست دارد و نگاه سازمان در حفاظت از محیط زیست فقط به گیاهان و جیوانات نیست و انسان محور حفظ و حیات محیط زیست بشمار می رود.

فرشچی از تدوین سند توسعه دریایی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: برای اولین بار ارگانهای که از دریا ذینفع بودند دور هم جمع شده و سند توسعه دریایی کشور را به منظور تعیین اولویت ها و هم توسعه دریایی در همه ابعاد بنادر و تاسیسات و شیلات را تدوین کنند و این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فررهنگی نیز رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.