سخنگوی فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفت سرکرده جدید طالبان باید سرنوشتش را تعیین کند.

سخنگوی ناتو در افغانستان: بین صلح و سرنوشت پیشینیانت یکی را انتخاب کن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با انتخاب هبت‌الله آخوند زاده به عنوان سرکرده جدید طالبان افغانستان، سخنگوی فرمانده نیروهای ناتو در این کشور از وی خواست بین صلح و گرفتار شدن به سرنوشت پیشینیانش یکی را انتخاب کند. 

نرال چارلز کلیولند گفت: ما امیدواریم کشته شدن ملا منصور بتواند به رفع تهدید علیه نیروهای آمریکایی، سربازان ناتو و همچنین نیروهای افغانی منجر شود، هدف اصلی ما از کشتن وی کمک به از بین بردن این تهدید بود. 

سخنگوی فرمانده نیروهای ناتو ادامه داد: او ( سرکرده جدید طالبان ) می تواند در این باره تصمیم بگیرد که آیا می خواهد مانند سایر سران طالبان همچنان پسران خود را به استقبال مرگ بفرستد، در خفا فعالیت کند و در نهایت به سرنوشت مشابه سایر سران طالبان گرفتار شود یا خیر.

ژنرال چارلز کلیولند افزود: ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان همچنان با ارتش پاکستان، به ویژه شخص ژنرال راحیل برای حفظ و ادامه ارتباطات نظامی موجود بین دو طرف در تماس خواهد بود و یکی از اهداف این همکاری این است که ارتش پاکستان متقاعد شود که راه حل مشکل موجود منطقه ای بوده و باید با تمام سازمان هایی که در پاکستان عملیات تروریستی انجام می دهند عینا مانند گروه هایی مشابهی که در افغانستان فعال هستند برخورد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار