در پی درگیری میان حدود ۲۰۰ پناهجوی افغان و سودانی در کمپ موسوم به «جنگل» در شهر بندری کاله در جنوب فرانسه، نزدیک به ۶۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که این درگیری میان پناهجویان افغان و سودانی، در شب گذشته، هنگام توزیع غذا از سوی یک نهاد اجتماعی به‌نام «ژول فری»، روی داده است.

در گزارش آمده است که در پی این درگیری٬ ۵۷ نفر به اثر ضربات چاقو و چوپ زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، زخمی‌های این رویداد به شفاخانه منتقل شده و وضعیت ۵ نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است. از میان مجموع زخمی شده‌ها، ۵ نفر آن‌ها کارمندان خدمات اجتماعی بوده که وضعیت صحی یکی از این کارمند‌ها، وخیم گزارش شده است.

برای مهار این درگیری، به تعداد ۲۵۰ پولیس در محل مستقر شده اما در پیوند به این رویداد، هیچ فردی بازداشت شده است.

این پناهجویان درگیر، در ادامه درگیری‌های‌شان خیمه‌های پناهجویی همدیگر در این کمپ را به آتش کشیدند؛ اما پولیس اطفائیه با مستقر شدن در محل حادثه، از آتش‌سوزی بیشتر در این محل پناهجویان جلوگیری کرد.

طبق‌ گزارش‌ها، حدود ۵ هزار پناهجوی افغان، سودانی و سوری در کمپ موسوم به «جنگل» در شهر مرزی کاله فرانسه در جنوب این کشور که در هم‌مرزی بریتانیا قرار دارد، زندگی می‌کنند. در اوایل سال‌ جاری میلادی٬ حکومت محلی شهر کاله فرانسه، تصمیم داشت که این کمپ را ویران و پناهجویان را در یک محل دیگر منتقل کند که با مقاومت سخت پناهجویان مواجه شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.