معاون اجرایی رئیس مجلس نهم در افتتاحیه مجلس دهم، گزارشی از عملکرد دوره نهم بهارستان را قرائت کرد.

گزارش افراشته از مجلس نهمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ علی افراشته معاون اجرایی مجلس نهم در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس گفت: سپاس فراوان به آستان خداوند متعال به دلیل آنکه ملت ایران را به دوستی و ولایت خاندان عصمت و طهارت مکرم داشت.

معاون اجرایی مجلس اظهار داشت: خداوند به یمن این متابعت و مشایعت صادقانه و به پاس مجاهدت و جان فشانی این ملت غیور، آبروی تاریخی آنان مبنی بر استقلال و آزادی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدیه نموده است و در جهان طوفان زده‌ای که در آتش فتنه نمرودیان و اخدودیان می‌سوزد به ملت سرافراز ایران توفیق داده تا در پناه ولایت فقیه و امنیت و آرامش شاهد گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی باشیم.

وی با سلام و درود به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی و ارواح طیبه شهدا و عرض ادب به پیشگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: بعنوان خدمتگزار کوچک ملت شریف ایران در مجلس شورای اسلامی مقدم همه منتخبین ملت، حضار محترم، مهمانان و مدعوین گرانقدر کشوری و لشکری، سفرا و مهمانان خارجی را در خانه ملت گرامی می‌دارم.

افراشته افزود: ضمن تشکر از همه همکارانم در تشکیلات اداری مجلس که با سخت کوشی مدبرانه، بسترهای لازم را برای بهره گیری کامل نمایندگان از لحظه به لحظه فرصت قانونی خود در جهت ادای دین به ملت شریف ایران و انجام هرچه شایسته‌تر مأموریت نمایندگی ملت استوار فراهم نمودند، اجمالا گزارشی از اقدامات انجام شده برای افزایش توان مجلس شورای اسلامی و تمهید مقدمات شروع بی‌وفقه کار نمایندگان مردم در دوره جدید که با استفاده از تجارت ادوار گذشته مبتنی بر الگوهای حاصل از مدیریت داخلی در دوره اخیر صورت گرفته است استحضار می‌رساند.

معاون اجرایی مجلس با اشاره به اقدامات ناظر در پذیرش و آشنایی سازی منتخبین با فرایندهای ستادی و عملیاتی مجلس اظهار داشت: 1- تشکیل ستاد استقبال مجلس دهم برای تسهیل و روان‌سازی پذیرش امنای ملت توأم با فرهیختگی، سرعت و دقت لازم به گونه‌ای که با بکارگیری دانش انباشته ناشی از مستندسازی فعالیت‌های صورت گرفته در سنوات اخیر در کمترین زمان ممکن، آمادگی انجام وظایف خطیر نمایندگی برای ایشان فراهم گردد.

وی با اشاره به مورد دوم مبنی بر همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس برای برگزاری "همایش فرایند قانونگذاری، اقدامات و راهکارها" که زمینه آشنایی بیش از پیش نمایندگان منتخب با محیط عمومی و فرایندهای مجلس حاصل گردد.

افراشته با بیان اینکه از منتخبان جدید و هیئت رئیسه سنی برای آشنایی با روند کار دعوت بعمل آمد گفت: این دعوت به منظور آشنایی ایشان با سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده آن بود بطوری که با آغاز رسمی کار مجلس دهم، مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

معاون اجرایی مجلس با اشاره به اقدامات ناظر بر اقدامات پشتیبانی فنی و کارشناسی ادامه داد: با بهره گیری از فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف اقداماتی چون بروزرسانی و ارتقا سامانه‌های نرم افزاری به ویژه در حوزه‌های مربوط به وبگاه صحن و رأی گیری و مدیریت جلسات صحن و کمیسیون‌ها در کنار تحلیل، طراحی و تولید سامانه‌های مورد نیاز در حوزه‌های تقنینی و نظارتی صورت گرفت.

وی با اشاره به اصلاح ساختار تشکیلاتی مجلس گفت: با هدف ایجاد بدنه سازمانی لازم برای تقویت بنیه کارشناسی مجلس در حوزه‌های تقنینی و نظارتی و ارائه خدمات دانش محور در این حوزه‌ها، معاونت نظارت و قوانین ایجاد شد.

افراشته با اشاره به ایجاد و توسعه خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: این رسانه مستقل در فضای مجازی برای پوشش اخبار و خدمات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

معاون اجرایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد:  در نهایت با آرزوی توفیق خدمت خستگی ناپذیر در جهت تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امیدوارم این تلاش‌ها مرضی درگاه خداوند متعال باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار