زاهدان؛

نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در چابهار

یکصد و هشتاد و هفتمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ نشست شورایعالی هماهنگی ترابری بررسی مفاد موافقتنامه حمل‌ونقلی کریدور چابهار٬ تأیید کلیات طرح مدیریت مصرف سوخت و بررسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل از موضوعات یکصد و هشتاد و هفتمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور بود.
نخست مفاد موافقتنامه سه جانبه بین ایران، هند و افغانستان برای توسعه بندر چابهار و مزیت‌های آن از جمله دسترسی هند برای تبادل بازرگانی با کشورهای CIS، کاهش قابل ملاحظه مسافت و هزینه‌های حمل‌ونقل بازرگانی به مقصد افغانستان و فعال شدن چابهار و محور ترانزیتی شرق ایران که متضمن مصالح و منافع هر سه کشور است، مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست مقررشد:اهداف، راهبردها و برنامه‌های اجرایی توسعه محور ترانزیتی شرق کشور تنظیم و به‌هنگام‌سازی شود، راهکارهای افزایش میزان جذب و تخلیه و بارگیری کالاها در بندر چابهار توسط کمیسیون فرعی تدوین و به شورا ارائه شود وبنابر ضرورت متناسب‌سازی ظرفیت بندر چابهار با پس‌کرانه‌های آن، اقتضا دارد احداث راه‌آهن چابهار به شبکه ریلی کشور، در شمار پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های مختلف، فاینانس، منابع عمومی و ... تسریع شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار