هنرمندان مهابادی در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تهران حضوری موفق داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت:سیمای مرکزمهابادبافیلم کوتاه انیمیشن " ناگهان باد بر می خیزد " دراین جشنواره حضور پیدا کرد.

قبادی افزود: این فیلم کوتاه انیمیشنی درپنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز موفق به دریافت دو قطعه غزال زرین،دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

وی اضافه کرد:این فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم های کوتاه پویا نمایی در بخش های بین الملل و مسابقه ملی جشنواره برگزیده و در بخش بهترین کارگردانی نیز موفق به دریافت جایزه شد.

وی گفت:فیلم کوتاه انیمیشن هشت دقیقه ای"ناگهان باد برمی خیزد"به نویسندگی،تهیه کنندگی و کارگردانی ادریس سامانی با تکنیک تلفیقی پیپر انیمیشن و سل دیجیتال درواحدانیمیشن مرکز مهاباد تولید شده است.

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز مهاباد افزود: این انیمیشن، داستان پدر و پسری است که پدر برای شکار مرغابی و پسر برای بادبادک بازی به تپه ای سرسبزمی روند،پدر مرغابی ها را شکار می کند و پسر بادبادک بازی می کند تا اینکه با شکار سردسته مرغابی ها توسط پدر، بادبادک بازی پسر بچه شکل دیگری به خود می گیرد.

قبادی اضافه کرد: این اثر انیمیشن پارسال هم در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد نیز لوح تقدیر و جایزه دریافت کرد.

وی گفت: اسکن و تمیزکاری این فیلم را اسماعیل سعیدی و رنگ آمیزی آن را گزیزه علیپور، منصور محمد امینی و سامان پوراحمد انجام داده و پژمان علیپور، باران محمد ریحانی و ابراهیم بومی نیز از دیگر عوامل تهیه این انیمیشن هستند.

در مراسم پایانی جشنواره بین المللی فیلم سبز که 31 اردیبهشت امسال در فرهنگسرای آسمان تهران برگزار شد، علاوه بر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،چهره های مطرح دیگر از جمله استاد فرشچیان و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛سیمای مرکزمهاباددرطول شبانه روز 12ساعت برنامه های مختلف را به دو زبان فارسی و کردی برای مخاطبان خود پخش می کند که بخشی از برنامه روزانه در این مرکز تولید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.