معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: توانمندسازی جوانان مورد تاکید دولت و مسئولان است و ما نیز سعی داریم در جشنواره ها به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جاویدان درباره برنامه های این اداره کل در هفته جوان گفت: در هفته جوان برنامه های اداره کل ورزش و جوان استان بیشتر در محور برگزاری جشن بوده است، چرا که نشاط در بین جوانانمان کم شده است و ما تصمیم را بر این گرفتیم که سمت و سوی برنامه هایی که برای جوانان تدارک دیده ایم را به جشن ها سوق دهیم و تصمیم گرفتیم جشن های ویژه جوانان را در هر شهرستان استان برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در جشن ها و بخصوص جشنواره علی اکبر سعی بر توانمندسازی جوانان و دور کرد از فضاهای مجازی داشتیم که بیشتر روی اینگونه محورها کار کردیم.

جاویدان اضافه کرد: در این جشن ها از جوان ها در عرصه های مختلف، ورزشی، هنری، کشاورزی، ایثار، شهادت، قرآن و صنایع تجلیل کرده و هدایایی را جهت تشویق و ترغیب به آنها تقدیم کردیم.

 معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان به برنامه های هفته جوان اشاره کرد و توضیح داد: ما شرایطی را فراهم کردیم که جوانان درخواست و صحبتهایشان را با مسئولین و فرمانداران هر شهرستان ارائه دهند، دیدار با ائمه های جماعت هر شهرستان با جوانان را فراهم کردیم و طبق هماهنگی های قبلی با ائمه جمعه هر شهرستان تاکید کرده بودیم که در خطبه ها نماز جمعه به امر جوان بیشتر و جامع تر بپردازند، از دیگر اقدامات این اداره کل در هفته جوان، اختصاص بلیت های رایگان موزه، سینما، کتابخانه ها و ورزشگاه ها با تخفیف ۵۰ درصدی و در بعضی مواقع رایگان بوده است، در کل بیش از ۱۰۰ برنامه متنوعی از جمله گرامیداشت ها، برنامه های ورزشی همچون، کوهپیمایی و پیاده روی داشتیم، ما در زمینه ازدواج آسان برنامه هایی داریم که روز جمعه هفته گذشته نیز یکی از این برنامه ها با موضوع بررسی راهبردهای سالم و آسان در ازدواج در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

جاویدان تصریح کرد: در جشنواره علی اکبر در ۳۴ محور مختلف جوان نمونه انتخاب کردیم که  از جمله، بحث علم و پژوهشی، ورزشی، توانایی های خاص، ادبیات، هنری، موسیقی، صنایع دستی، رسانه ای، فنی و مهارت، امداد، شهری، طلبه، فعال قرآنی، نماز، عکس و دیگر محورها بودند، که تمامی این افرادی که در حوزه خود به عنوان فرد نمونه انتخاب شدند یا توسط فرخوان بوده یا معرفی دستگاهی ذیصلاح بوده است که پس از نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان تایید و انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان را راهگشای جل مشکلات حوزه جوانان دانست و گفت: آنگونه که ایشان فرمودند” آینده کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است، آینده ای روشن و همراه با پیشرفت و اقتدار و نفوذ روزافزون معنوی در منطقه و جهان خواهد بود و کسانی که در این شرایط بدنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند، مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می شوند” و ما نیز باید فرمایشات ایشان را مرد توجه قرار دهیم .

جاویدان با اشاره به اهداف برگزاری این جشن ها گفت: افزایش حس مشارکت پذیری و ایجاد پویایی و نشاط در بین جوانان با تاکید بر مولفه های اسلامی و ایرانی از اهداف برگزاری این جشن ها است.

وی با اشاره به نقش برجسته جوانان در ساخت کشور گفت: ایران اسلامی به داشتن جوانانی با نشاط، تحصیل کرده وسالم بر خود می بالد و برنامه های ما نیز در راستای ایجاد امید در جوانان این مرزو بوم است.

جاویدان اضافه کرد:  فضای مجازی تحرک را از جوانان گرفته و سلایق جوانان را به سمت و سوی فست فود روانه می کند و باید برای این موضوع تاکید بیشتری داشته باشیم و با این همایش ها می توانیم اتصال فکری بین جوانان و مسئولین ایجاد کنیم و بگوییم اینها دغدغه جوانان است و ما در این مباحث به مشکلات جوانان رسیدگی خواهیم کرد نه فقط صرف ورزش، بلکه در بحث غنی سازی اوقات فراغت و  اشتغال زایی تلاش خواهیم کرد.

لیلا جاویدان معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز درباره وضعیت جوانان گفت: دولت به همفکری جوانان نیاز دارد چرا که جوانان سرمایه ما هستند، مسئولین بخاطر غفلت سهوی به مسائل ریشه ای بی تفاوت هستند، امروزه امنیت جوانان در کشورمان حرف اول را میزند چراکه متاسفانه هنرمندان غربی الگوی آنها شده است و پس من مسئول باید درفکر این مشکل باشم و در این مسائل بازنگری کنم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.