نخستین کارخانه تولید مواد غذایی در شهرستان لارستان، پس از ۲۰ سال فعالیت تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان گفت: از اول خرداد ماه امسال خط تولید شرکت لبنیاتی دامکو لارستان به علت مشکلات مالی متوقف شده و با وجود تعدیل ۱۳۰ نفر از نیروها و همچنین کاهش ظرفیت تولید به حدود یک هفتم سالهای اوج تولید، دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستیم. 

تعطیلی کارخانه در لارستان پس از 20 سال + تصاویر
منوچهر عابدی راد با بیان اینكه در روزهای پایانی فعالیت شرکت، تعداد کل نیروها به ۳۵ تا ۴۵ نفر رسیده بود که هر کدام از آنها نان آور خانواده هایشان بوده اند، افزود: پس از توقف خط تولید، همه این افراد برای دریافت بیمه بیکاری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان معرفی شده اند. 

‎مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان با اشاره به اینکه از سال ۸۸ که این شرکت تحویل هیئت مدیره جدید شده، مسئولین آن دچار مشکلات حاشیه ای با بانک ها، بیمه و اداره مالیات بوده است، تصریح کرد: برای پا برجا ماندن فعالیت های شرکت، تمام سرمایه زندگی مان خرج آن شده است و به دلیل حواشی زیاد بجای تمرکز به توسعه کمی و کیفی محصولات، درگیر مشکلات بوده ایم. 

‎این تولیدکننده با انتقاد شدید از عدم سرکشی مسئولین از شرکت از سال ۸۹ تاکنون برای شنیدن مشکلات و رفع کمبودها، ادامه داد: در پی بی اعتنایی و عدم پیگیری مشکلات صنعتگران از سوی مسئولین، شرکت لبنیاتی دامکو پس از حدود ۲۰ سال فعالیت سرانجام به تعطیلی کشیده شده است. 


تعطیلی کارخانه در لارستان پس از 20 سال + تصاویر

عابدی راد با بیان اینکه ماهانه به طور میانگین بیش از ۸۰ میلیون تومان صرف هزینه های جاری شرکت از جمله حقوق پرسنل و کارگران، برق، آب، گازوئیل، استهلاک دستگاه می شده است، تصریح کرد: اکنون ارزش تقریبی این شرکت بیش از ۱۰ میلیارد تومان است که اگر در یکی از بانک ها سرمایه گذاری شده بود، ماهانه دهها میلیون تومان سود دریافت می کردیم، در حالی که در زمان حاضر درآمد ناچیزی عائد ما می شود. 

‎وی هدف اولیه و اساسی تأسیس این شرکت را ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای جوانان لارستانی عنوان کرد و افزود: در شرکت لبنیاتی دامکو لارستان، ۴۸ نوع محصول مختلف از قبیل خامه، دوغ، ماست، شیر و غیره با درصدهای متفاوت و در اندازه های گوناگون تولید می شده است. 

‎ ‎این تولیدکننده با تأکید چندباره به اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دهها نفر در شرکت دامکو لارستان، افزود: بیکار شدن این افراد، علاوه بر آنکه موجب قطع شدن منبع درآمد دهها خانواده می شود، می تواند معضلات اجتماعی بسیاری را بدنبال داشته باشد. 

تعطیلی کارخانه در لارستان پس از 20 سال + تصاویر
 مدیرعامل شرکت لبنیاتی دامکو لارستان از مسئولین تقاضا کرد که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتکا به اقتصاد مقاومتی، مدافع حقوق تولیدکنندگان باشند و از کسانی که وقت، سرمایه و زندگی خود را برای تولید ملی صرف می کنند، حمایت کرده و با قراردادن مشاورین حقوقی با حمایت دولتی در کنار سرمایه گذاران آنان را در گذر از موانع حقوقی یاری کنند. 

‎شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان از سال ۱۳۷۷ به شماره ثبت ۳۱۷ شروع به فعالیت اقتصادی کرد.

اوج فعالیت شرکت در سال های ۸۹ تا ۹۲ با حدود تولید روزانه ۷۰ تُن و بیش از ۱۳۵ نیروی دائم و نزدیک به ۴۰ نیروی موقت در سه شیفت کاری و همچنین صادرات محصولات تولیدی در آن سالها به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و امارات بوده است. کسب عنوان واحد نمونه گروه دارو و صنایع غذایی استان فارس در سال ۸۸، انتخاب به عنوان نام آور صنعت غذایی ایران در سال ۸۹، انتخاب به عنوان واحد نمونه صنایع دارویی و غذایی استان فارس در سال ۹۱، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده و تعاونی برتر در سال های ۹۱ و ۹۲ تنها بخشی از موفقیت های شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان در سطح استان پهناور فارس و ایران است. 

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار