پس از تعقیب و گریز چند ساعته متخلف شکار و صید یک آهو در پناهگاه حیات‌ وحش موته دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرمانده یگان محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر تعقیب آهو توسط یک موتورسیکلت در پناهگاه حیات‌وحش موته اصفهان بلافاصله محیط‌بانان به محل موردنظر اعزام شدند.

مرتضی جمشیدیان افزود: محیط‌بانان پس از حضور در محل، یک موتورسیکلت تریل را مشاهده کرده و جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند که راکب موتورسیکلت با مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد اما محیط‌بانان پس از مدتی تعقیب و گریز وی را متوقف و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأمورین پس از دستگیری متخلف در مسیر فرار وی به جست‌وجو پرداخته و یک آهوی نر زنده که با دست و پای بسته در زیر بوته‌ای مخفی‌شده بود کشف کردند این در حالی است که آهو که براثر تعقیب با موتور و دوندگی زیاد دچار خونریزی داخلی شده بود دقایقی پس از کشف توسط محیط‌بانان و پیش از انتقال به دامپزشکی از بین رفت و متخلف شکار و صید دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یک‌صد میلیون ریال تعیین‌شده است که متخلفان می‌بایست این مبلغ را به‌حساب دولت واریز کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.