رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال مستقل، بخت کشورهای ذره‌بینی جهان و مناطق خودمختار را برای شناخته شدن فوتبال آن‌ها در عرصه بین‌المللی افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ بسیاری از هواداران فوتبال امشب شاهد بزرگ‌ترین رویداد ورزشی هفته خواهند بود. فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب بین دو تیم اسپانیایی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه سن سیروی شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود. با این حال، کشورهای خودمختاری هم وجود دارند که از درک هیجان فوتبال در سطح بین‌المللی محروم هستند. فدراسیون بین‌المللی فوتبال کشورهای خودمختار در سطح بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه حضور آن‌ها در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال را نمی‌دهد.

کشورهای خودمختار به منظور درک هیجان فوتبال و به رخ کشیدن قدرت تیم فوتبالشان، رقابت‌هایی تحت نظارت «کونیفا» (CONIFA) را مابین خود برگزار می‌کنند. رقابت‌های جام جهانی کشورهای عضو کونیفا از فردا آغاز می‌شود. کونیفا، یک کنفدراسیون فوتبال مستقل است که در سال 2013 تأسیس شد. کشورهایی که فیفا فوتبال آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد در کونیفا عضویت داشته و هرسال با برگزاری جام حذفی، بهترین تیم فوتبال را انتخاب می‌کند. سیکای لند، آبخازیا، کریمه، چاگوس، موناکو، قبرس شمالی، ایزله، کبک، گرینلند، اوستیای جنوبی، ارمنستان غربی، پادانیا، قره‌باغ و ... از کشورهای عضو کونیفا هستند.

ساشادوئرکاپ – دبیر کل کونیفا—درباره برگزاری این رقابت‌ها می‌گوید: این مسابقات بخت کشورهای ذره‌بینی جهان و مناطق خودمختار را برای شناخته شدن فوتبال آن‌ها در عرصه بین‌المللی افزایش می‌دهد. مقررات فیفا همیشه درباره کشورهای کوچک و مناطق خودمختار ناعادلانه و متناقض بوده است. بنابراین، رقابت‌های کونیفا سکوی پرتابی برای معرفی تیم‌های فوتبال این کشورها است.

ظهر یکشنبه 28 مه 2016 (9 خرداد) شهر سوخومی پایتخت منطقه خودمختار آبخازیا میزبان رقابت‌های 12 تیم در جام جهانی فوتبال کونیفا است. سیکای لند، جزایر چاگوس، آیامارا و سومالی لند از مطرح‌ترین تیم‌های حاضر در این دور از رقابت‌ها هستند. بازی نهایی نیز قرار است در ورزشگاه 4 هزار و 300 نفری دینامو سوخومی برگزار شود و هواداران اندک تیم‌ها در این ورزشگاه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار