لا استریت میدیا در گزارشی به مسأله تبعیض جنسیتی علیه زنان عربستانی در حوزه ورزش پرداخت.

تبعیض جنسیتی در بازی‌های المپیک/ عربستان و نقض حقوق زنان در حوزه ورزشبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «لا استریت میدیا» (Law Street Media)، با انتشار گزارشی نوشت: از سال 1900 و زمانی که بانوان اجازه شرکت در مسابقات المپیک را یافتند، ورزشکاران زن با تلاش‌های بی‌دریغ خود در این مسابقات درخشیده‌اند و همانند ورزشکاران مرد سال‌ها حتی دهه‌های متمادی برای موفقیت در رشته‌های ورزشی زمان صرف کرده‌اند. تعداد بانوان ورزشکار کاروان اعزامی آمریکا به بازی‌های المپیک 2012 لندن، برای نخستین‌بار در طول تاریخ از تعداد مردان بیشتر بود.

المپیک 2012 لندن همچنین نخستین المپیکی بود که در آن در کاروان‌های ورزشی تمامی کشورهای شرکت‌کننده، ورزشکاران زن نیز حضور داشتند. عربستان تا پیش از این تاریخ به زنان این کشور اجازه حضور در این بازی‌ها را نمی‌داد. پس از آنکه جامعه جهانی ریاض را تحت فشار گذاشت و تهدید کرد کاروان سعودی را از شرکت در بازی‌های المپیک محروم خواهد کرد؛ این کشور دو ورزشکار زن به مسابقات اعزام کرد. قطر و برونئی نیز برای نخستین‌بار ورزشکاران زن را در بازی‌های لندن شرکت دادند؛ با این وجود قوانین عربستان درخصوص زنان این کشور نسبت به قوانین این دو کشور بسیار سختگیرانه‌تر است.   

در ادامه گزارش آمده است: دو ورزشکار زن سعودی توفیقی در مسابقات لندن کسب نکردند و پس از بازی‌ها نیز فراموش شدند و هرگز مورد حمایت کشور متبوعشان قرار نگرفتند. «سارا عطار،» یکی از این دو ورزشکار که تابعیت دوگانه آمریکایی-عربستانی دارد، خود را برای مسابقات المپیک 2016 در ریودوژانیرو که به «المپیک ریو» معروف است، آماده می‌کند. سارا برای احترام به قوانین عربستان در مسابقاتی که برای این کشور شرکت می‌کند، حجاب دارد. این در حالی است که برخی از شهروندان عربستانی وی را «فاحشه» خطاب می‌کنند. 

در پایان گزارش آمده است عربستان همچنان از دیگر کشورها در زمینه فراهم کردن امکانات و زمین‌های ورزشی برای زنان این کشور عقب مانده است. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که در جوانی ورزش می‌کنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و کمتر از دیگر زنان به افسردگی‌های پس از زایمان و یا باروری‌های ناخواسته دچار می‌شوند. ورزش همچنین در بهبود عملکرد تحصیلی دختران نقش مثبتی ایفا می‌کند.      


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
اگه به خانومهای محترم یکم اعتماد به نفس بدی آخرش میشه اعتماد به سقف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
ورزش برای خانم ها از واجباته البته منظورم ورزش در حد نرمش و تمرینات روزانه است وگرنه ورزش حرفه ای چه بسا برای خانم ها عوارض منفی هم داره. و یکی ازین عوارض تغییر روح و روانشونه و نقش جنسیتی رو تغییر میده و به قول معروف اخلاق و رفتارشون پسرونه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
یه خبرم راجبع زنلی ایران بگید! استادیومها و..... هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
این کار خلاف اسلام ناب محمدی است متاسف هستم براتون
عربستان توی این یک دونه طبق نظر اسلام ناب عمل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
از فجایعی که در عربستان وجود بگوئید تبعیض جنسیتی در همه جا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
نمیدونم چرا بعضیها جلوی اعتماد به نفس زنان را میگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
پس با میتوانید اعتماد به نفس بانوان را بالا ببرید
آخرین اخبار